آرشیو پرسش و پاسخ ها

تفاوت معنوی زیارت از راه دور و نزدیک چیست؟ (شهریور 1401)

تفاوت معنوی زیارت از راه دور و نزدیک چیست؟ 

 

آیا زیارت از راه دور همان معنویت و ثواب زیارت از راه نزدیک را داراست؟ 
1. درست است که روح زیارت کننده جا و مکان ندارد و لذا انسان زائر می تواند در هر مکان و زمانی به او توجه کرده و از او طلب یاری کند، ولی به لحاظ عنایت خاصی که نفس مزور به بدن خویش دارد در کنار آن بدن موقعیت ویژه ای ایجاد می شود. در این مکان ها فرصت تقرب و بهره مندی فراهم تر است؛ زیرا روح پس از جدا شدن از بدن باز یک نحوه علاقه و ارتباطی با آن بدن مادی دارد، لذا گاهی مشاهده می شود که برخی از بدن ها مدت ها پس از قرار گرفتن در زیر خاک پوسیده نمی شوند. هر چند که در نحوه و چگونگی این ارتباط اقوال مختلفی وجود دارد. به همین جهت در زیارت گاه ها حالت معنوی بیشتری در فرد ایجاد می شود و زمینه برای ارتباط روحی مهیا تر است و ذهن انسان از تیرگی های روزمره پاک و مشغولیت ها به حداقل می رسد در این حالت نفس با داشتن قوت و شرافت افزون، از زیارت بهره می برد.
2. فردی که رنج سفر را تحمل می کند علاوه بر ثواب زیارت، از پاداش این رنج ها و هزینه کردن ها  نیز بهره مند می شود.
3. کسی که حاضر است در راه وصال انسان کامل و محبوب خدا خود را به زحمت اندازد نسبت به کسی که  راحتی تن را بر آن ترجیح می دهد، از نظر میزان خلوص یکسان نیست و این زحمت خود نشانه ای از صداقت در طلب است.
منبع: برداشت از سایت اسلام کوئیست

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید