آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

فرزندان امام حسین علیه السلام

س: باسلام؛ آيا امام حسين فرزندانى به اسم عمر و عثمان دارد و چرا در برخى از سايت هاى شيعه آمده؟

ج: در پاسخ به این سوال بر اساس گفته شیخ مفید در منتهی الامال، ج 1، ص 853
فرزندان امام حسین علیه السلام 6 نفر بوده-اند، چهار پسر و دو دختر. پسران امام عبارتند از: 1. علی بن الحسین الاکبر (امام سجاد علیه السلام) که مادرش شهربانو، دختر کسری یزدگرد سوم، بود. 2. علی اکبر که در کربلا با پدرش به شهادت رسید. مادر او لیلی، دختر ابومرة بن عروة بن مسعود ثقفی بود. 3. جعفر بن الحسین، که مادرش زنی از قبیله قضاعه بود. او در زمان حیات پدرش وفات یافت و فرزندی نداشت. 4. عبدالله الحسین معروف به علی اصغر، که در کربلا در آغوش پدرش شهید شد و مادرش رباب، دختر امرء القیس بود. دختران امام عبارتند از: 5. سکینه،که مادرش رباب بود. 6. فاطمه که مادرش ام اسحاق، دختر طلحة بن عبیدالله تیمیه بود. توضیح: برخی از مورخین فرزندان امام حسین علیه السلام را ده تن دانسته‌اند. 
لذا امام حسین علیه السلام فرزندی به نام عمر و عثمان نداشته¬اند و شاید این اشتباه به خاطر این بوده که فرزندان امیرالمومنین به نام¬های عثمان بن علی (ع) و ابوبکر بن علی (ع) و عمر بن علی(ع) به همراه امام حسین(ع) در کربلا حضور داشته¬اند.
(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید