آرشیو پرسش و پاسخ ها: قوای سه گانه

دلیل عدم رأی اعتماد نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی دکتر روحانی

دلیل عدم رأی اعتماد نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی دکتر روحانی، مواضع جناحی و حزبی بوده است یا توانایی های افراد؟

رای عدم اعتماد به سه وزیر چند دلیل داشت:
1- عدم کارآمدی و توانایی افراد معرفی شده در اداره وزارتخانه
2- نقش مستقیم این افراد در فتنه 88 و عدم برائت از آن
3- ناتوانی وزراء پیشنهادی در دفاع از برنامه و عملکرد خود در مجلس 
4- سوابق گذشته آنان
پاسخ تفصیلی
رای نمایندگان به وزرای پیشنهادی و عدم اعتماد آن‌ها به سه تن از وزرای معرفی شده اما معنای دیگری هم داشت و آن جدی بودن مردم و به تبع آن‌ها، نمایندگانشان در مجلس نسبت به رخدادهای سال ۸۸ و فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری است؛ اینکه مردم و نمایندگانشان در خانه ملت به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند کسانی که با این فتنه مرتبط بوده و در شکل‌گیری و هدایت آن نقش داشته‌اند، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در بدنه دولت نفوذ کرده و مسیر رسیدن به اهداف آن را با چالش مواجه کنند.
عدم اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و علوم را می‌توان به این مسئله مرتبط دانست و نتیجه گرفت اولویت اول مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، اطمینان نداشتن آن‌ها به فتنه‌گران و افرادی است که صداقت را در گفتار و رفتار خود رعایت نمی‌کنند. آنهایی که در سال۸۸ با دروغ تقلب، فضای سیاسی کشور را به تشنج کشیده و شیرینی پیروزی رای ۴۰ میلیونی مردم را با آشوب‌های بعد از آن از بین بردند.
پیام دیگر نمایندگان به کابینه یازدهم و شخص رئیس‌جمهور، قاطعیت آن‌ها در برخورد با وزیرانی است که به هر دلیل از انجام وعده‌های خود کوتاهی کنند. شاید بتوان رای عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را در این راستا ارزیابی کرد چرا که بسیاری از نمایندگان معتقد بودند سابقه کاری و همچنین تحصیلی مسعود سلطانفر ربطی به حوزه تخصصی جوانان و ورزش ندارد و او نمی‌تواند مدیر شایسته‌ای برای این حوزه باشد
(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید