آرشیو پرسش و پاسخ ها: اصطلاحات فقهی

صیغه محرمیت

آيا جاری شدن صيغه ی محرميت موقت برای دختر و پسری كه نامزد كرده اند از نظر شرعی جايز است يا صيغه فقط براي زن جاری می‌شود و اصلأ برا دختر جايز نيست؟
صیغه محرمیت و صیغه عقد و عقد همه یک معنی می دهندمنتهی اگر صیغه عقد را به صورت مدت معین بخوانند مثلا صیغه عقد را بخوانند از فلان روز تا فلان روز یا از فلان ساعت تا فلان ساعت می شود صیغه عقد موقت و اگر زمان معین نشود می شود صیغه عقد دائم و در تمام اعمال و رفتار با هم یکی هستند و زن و مرد به طور کامل و بدون هیچ قید و شرطی با هم محرم می شوند الا اینکه ضمن عقد شرطی گذاشته شود
صیغه ی محرمیت همون متعه هست که به تازگی هم با عنوان ازدواج موقت شناخته میشه.
تو فرهنگ ایرانی چون صیغه نوعی روسپیگری قلمداد میشه از اون با عنوان صیغه ی محرمیت یاد میشه اما به لحاظ فقهی همه ی کار هم میشه کرد و اگر هم فرزندی حاصل شه از پدر ارث میبره اما اگر در زمان صیغه مرد فوت کنه زن ارثی نمیبره.
خیلی خلاصه: صیغه سوپاپ اطمینان دین هست. یعنی تو شرایط خاص که نه میشه خوشتن داری کرد و نه امکان ازدواج فراهم هست باید از امکان صیغه استفاده کرد.
نکته: برای خوندن صیغه اگر دختر باکره باشه به حضور و اذن پدر نیاز هست ولی اگر باکره نباشه اما دختر سابقه ی ازدواج نداشته باشه بدون اجازه ی پدر هم میشه صیغه خوند اما باید از محضر معرفینامه برای پزشکی قانونی گرفته بشه و پزشکی قانونی تایید کنه که دختر باکره نیست.
(3 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید