آرشیو پرسش و پاسخ ها: اصطلاحات فقهی

سقط جنین

اگرفردى حامله باشد تاچند روزگى ميتواند کارى کند که پريود شود و بچه از بين رود طورى که گناهى نداشته باشد؟
فقها گفته اند سقط جنين پس از انعقاد نطفه در هر ماهي که باشد، جايز نيست. پس هيچ فرقي نمي کند که جنين در هفته اول باشد يا در ماه هشتم، بلکه به محض انعقاد نطفه، سقط جنين حرام است. البته از جهت پزشکي بايد بررسي شود که چند روز پس از تلقيح، انعقاد انجام مي شود چون از نظر پزشکي ممکن است چند روز زمان نياز باشد تا پس از تلقيح، انعقاد انجام شود.
فقها معتقدند ديه سقط شده بر عهده قاتل مباشر است (کسي که به طور مستقيم سقط را انجام داده است) بنابراين اگر اين کار توسط پزشک انجام شود بر پدر و مادر تکليفي نيست بلکه پزشک ضامن است و اين ديه به پدر و مادر بايد پرداخت شود. البته والدين مي توانند از حق خود بگذرند و از پزشک مبلغي دريافت نکنند. ولي در هر صورت آن ها يعني هم پدر و هم مادر که به پزشک مراجعه کرده اند و هم پزشک که اقدام به اين کار کرده است، بايد به خاطر اين کار توبه کنند.
افراد جامعه ما بايد بدانند سقط جنين به لحاظ شرعي گناه بزرگي محسوب مي شود که بايد از آن توبه کرد. خيلي از مادران پس از سقط دچار بيماري هاي روحي و عذاب وجدان مي شوند و مي گويند ما خواب هاي پريشان مي بينيم، آرامش لازم را نداريم و ...
طبق فتواي فقها حتي اگر نطفه اي از طريق نامشروع بسته شده باشد، سقط آن جايز نيست.
(3 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید