آرشیو پرسش و پاسخ ها: آداب و مستحبات فقهی

فضايل صلوات

با سلام؛ فضايل صلوات چيست؟
با سلام خدمت شما بزرگوار
در روایات برای ذکر صلوات فضایل و عنایات زیادی مطرح شده است که به دلیل اختصار در پاسخگویی به بیان چند مورد از آنها اکتفا می‌شود.
در روایتی از امام صادق(ع) از قول پدران بزرگوارش علیهم السلام فرموده اند: هنگامی که یکی از شما دعا می کند ولی در دعایش رسول خدا (صلّی الله و علیه و آله) را فراموش می کند(صلوات نمی فرستد) آن دعا بالای سر او پرواز می کند و به اجابت نمی رسد ولی زمانی که پیامبر(صلّی الله و علیه و آله) را به یاد می آورد(و صلوات می فرستد) دعایش بالا می رود و به اجابت می رسد.(بحار الانوار68/94).
امام صادق(ع) فرمودند: زمانی که یکی از شما به رسول الله(صلّی الله و علیه و آله)
صلوات بفرستد و سلام کند آن ملکی که خداوند بر قبر او وکیل گردانیده به نام ظهلیل به رسول الله عرض می کند: ای پیامبر فلان شخص به شما سلام کرد . صلوات فرستاد. پیامبر خدا(صلّی الله و علیه و آله) نیز جواب او را می دهند.(همان).
ابن عبّاس از پیامبر خدا(صلّی الله و علیه و آله) روایت کرده که فرمودند: در عالم رویا عمویم حمزه و برادرم جعفر بن ابیطالب را دیدم که در مقابل ایشان طبقی از میوه درخت سدر بود که از آن میل می کردند پس از ساعتی آن میوه تبدیل به انگور شد و سپس تبدیل به رطب و خرما به ایشان نزدیک شدم و گفتم: پدرم قربان شما کدام یک از اعمال را در این سرا بهتر یافتید؟ گفتند: پدران و مادران ما به فدای تو ای رسول خدا بهترین اعمالی که اینجا یافتیم،صلوات بر تو، سقایت آب و دوستی امیر المؤمنین(ع) است.(بحارالانوار70/94).
(3 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید