آرشیو پرسش و پاسخ ها: ائمه علیهم‌السلام

سوالاتی در مورد حادثه عاشورا

س: سلام؛ ميشه به اين سؤالات جواب بدى امام حسين ازکدام شهربه کوفه رفت؟ به چه دليل و باچه کسانى به کوفه رفتن؟ پس ازمرگ معاويه چه کسى حاکم شام شد؟ امام حسين درچه سالى و به دست چه کسى به شهادت رسيدن؟ تعدادياران واقعى امام درعاشورا؟ شهادت حضرت ابوالفضل درچه روزى بود؟ پيام نهضت عاشوراچيست؟
---------
ج: باسلام؛
1- حرکت امام حسین از مدینه بطرف مکه بود وپس از اینکه مطلع شد یزید آدمکشانی را فرستاده تا در مراسم حج آنحضرت را بقتل برسانند واز طرفی مردم وروسای قبائل از امام حسین دعوت کرده بودند آنحضرت تصمیم گرفت بطرف کوفه حرکت کند ولی در کربلا حادثه عاشورا پیش آمد وحضرت بشهادت رسید.
2-امام حسین با خانواده وتعدادی از یاران که آمادگی داشتند بطرف مکه وسپس کوفه حرکت کردند و باخانواده واهلبیت حرکت کردند
3- پس از مرگ معاویه بنا بر وصیت آن ملعون پسرش یزید به حاکمیت رسید.
4- امام حسین در روز دهم محرم سال 60 هجری بشهادت رسید.
5- حضرت درجنگی ظالمانه ونابرابر زخمهای متعدد برداشت وبدست شمربن ذی الجوشن ملعون شهید وسر مبارکش از بدن جداشد.
6-کسانی که همراه امام حسین از مدینه حرکت کردند بنا بر نقل تواریخ تا 20 هزار نفر هم بودند ولی در بین را تعدادشان کم شد ودر کربلا وقتی دیدند که امام حسین ممکن است بشهادت برسد همه آنها امام حسین را تنها گذاشتند ودر روز عاشورا با جوانان اهلبیت 72 نفر بشهادت رسیدند .
7- قمر بنی هاشم اباالفضل العباس در عصر عاشورا بشهادت رسید.
8- پیام عاشورا در یک جمله این است که برهمه امت اسلام لازم و واجب است که در دفاع از اسلام وارزشهای الهی دست از مبارزه برنداشت و با دشمنان دین و قرآن به جهاد برخاست و اگر نتیجه این جهاد ، گذشتن از جان ومال و خانواده و اسارت اهلبیت هم باشد مانعی ندارد. امام حسین با شهادت خود روح آزادگی وانسانیت را احیاکرد و درس بزرگ زیر باز زور نرفتن را به همه عالم داد.
(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید