آرشیو پرسش و پاسخ ها: فردی

احتلام هرشب و نماز صبح

 

یکی ازهمکلاسی هام هرشب جنب میشه بدجوری هم،قبلانماز میخونده اما الان هر صبح هر صبح حموم بره لطفا راهنمای کنید


باسلام دوست عزیز آنچه در خواب اتفاق مي افتد احتلام است و احتلام يا محتلم شدن براي جوانان امري طبيعي است و اگر فرد دچار بيماري نباشد، چنين اتفاقي در خواب برايش مي افتد. لذا احتلام يك عمل فيزيولوژيك طبيعي است كه پس از سن بلوغ رخ مي دهد. اگر اين مساله هر چهار روز يكبار براي شما پيش مي‏آيد مساله‏اي كاملا طبيعي است و جاي نگراني ندارداما اگر اين مساله هر روز و يا هر دو روز يكبار اتفاق بيفتد غير طبيعي است؛
براي كنترل بايد توجه نماييد كه سه گروه عوامل در سيكل اين پديده مؤثرند:
1- عوامل سرشتي و ژنتيكي.
2- عوامل محيطي.
3- تغذيه كه با كنترل هر عامل اين پديده نيز كاهش پيدا مي نمايد.

در اينجا تذكر يك نكته ضروري است كه عوامل محيطي شامل عوامل برانگيزنده قوت تفكر و تخيل نيز مي شود. يعني شنيدن و ديدن صحنه ها و مطالب محرك و از جانب ديگر تفكر بر روي آنها موجب توجه ذهني و اشتغالات ذهني به اين گونه صحنه ها و مطالب خود به خود تأثير در افزايش توان جنسي دارد و بيشتر اوقات اين افكار موجب كوتاه شدن سيكل احتلام مي گردد از اين روي توصيه مي شود اكيدا ذهن و فكر خود را به اين گونه امور مشغول نسازيد كه فكر پريشان خواب پريشان مي آورد.
مادر این جاچند راهكار ساده پیشنهاد میکنیم
1- شبها دو ساعت قبل از خواب هيچ چيزي نخوريد، حتي مايعات
2- محل خوابيدن شما گرم نباشد، سعي كنيد در جايي كه خنك است بخوابيد
3- از روانداز سنگين و زيرانداز نرم استفاده نكنيد
4- سعي كنيد به هر وسيله نيمه شب از خواب بيدار شده و مثانه خود را تخليه كنيد
5- ورزش واستحمام با آب سرد را نيز مداومت كنيد
6- از پوشيدن لباسهاي تنگ و چسبان بپرهيزيد
علاوه بر اين شما مي توانيد در مفاتيح الجنان دعايي را جهت جلوگيري از احتلام قبل از خواب بخوانيد (دعاي جلوگيري از احتلام: أَللهُمَّ إِنّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الإِحْتِلامِ وَ مِنْ سُوءِ الأَحْلامِ وَ مِنْ أَنْ يَتَلاعَبَ بِيَ الشَّيْطانُ فِي الْيَقْظَهِ وَ الْمَنامِ )مطمئنا اين دعاها در انسان تاثير گذاشته و در كنار راهكارهايي جهت كنترل اين وضعيت مي تواند به شما كمك نمايد.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید