آرشیو پرسش و پاسخ ها: بانوان

استفاده از کلیپس و گیره مو

سلام! ببخشید کلیپس یا گیره ی مو که خانوم ها استفاده میکنن اشکال دارد ؟ خیلی ممنون

با سلام؛ نه اشکالی نداره استفاده ار این وسائل آنچه که مذمت شده و نهی شده خودنمایی و جلوه نمایی در انظار عمومی است که جلب توجه بشه مثل بعضی خانمها یا پسرها که آرایش های خاصی میکنند یا لباسهایی می پوشند که نگاه همه به آنها جلب میشه یا خانم ها که گیره ها وکلیپس هایی به سر میزنند که عجیب وغریب میشوند و...
(11 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (2)
حانیه
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت۱۸:۰۹
سلام ؛
لطفا با توجه به مطلب " بهشت را به کوهان شتری فروختند " که در گوگل میتونید اونو بخونید نظرتون رو اصلاح کنید ؛ چرا که از گفته شما بیشتر این برداشت میشه که اشکالی نداره مگه به قصد خودنمایی!
مبادا خدایی ناکرده و ناخواسته اطلاع رسانی نادرستی داشته باشید ... راستی در مورد مطلب دیگه ای هم که اینجا خوندم انتقاد دارم ! در مورد جرم حاصل از کف صابون و بعضی شامپوها سوال پرسیده بودن ... خب اگه جرمی درکار نباشه که نمیان سوال بپرسن ... جرم صابون برا غسل مشکل سازه ... لطفا این مطلب رو هم ویرایش کنید(و یا خودتون تحقیق کنید یا از یه روحانی بپرسید)
با سپاس فراوان
اجرکم عند الله
اکبرنیا
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت۱۱:۰۵
سلام علیکم
در خصوص نظر حانیه خانم
تذکر بجایی است و باید توجه داشته باشیم همه ما خوب می دانیم که دین اسلام کاملترین دین الهی است و تاکنون توانسته است همه سئوالات بشر را پاسخ دهد اگر جایی تاخیر اتفاق افتاده به خاطر منابع دینی نبوده بلکه به خاطر محققان و ابزار های تحقیق و درک مسلمانان بوده یا دشمنی دشمنان .بنابراین می دانیم که در مسائلی که پیش می آید و قبلا وجود نداشت دو نوع مبنا وجود دارد یا تصریح بر حرام است مانند گوشت خوک و شراب، یعنی هر چیزی که کمترین ترکیبی از این حرام ها را داشته باشد محکوم به حرام بودن است .
و یا سکوت است مانند چاقو و تفنگ ، یعنی در جایی وجود ندارد که درست کردن چاقو یا استفاده از آن حرام است چون چاقو یک ابزار است هم می شود استفاده حلال و ثواب کرد و هم استفاده حرام ، بله اگر چاقویی فقط برای کشتن آدم است بر اساس حرام بودن قتل دیگران ، درست کردن و خرید و نگهداری آن چاقو حرام می شود .
پس ابزار های مشترک حکم خاصی ندارند و مورد استفاده آنها حکم را روی آنها بار می کند .
در آیات قرآن ، جاهایی دستور است که زنان زینت خود را برای افراد محرم خود آشکار کنند مخصوصا برای شوهران خود باید زینت کنند ، دقیقا در مقابل آن حکم کرده است که زینت خود را از نامحرم بپوشانید یا صدای خود را درحضور نا محرم تغییر دهید تا افراد مریض(روحی) به شما طمع نکنند .
با این مقدمه طولانی عرضم این است که کوهان شتر در روایات مختلف نقل شده است
1.رسول خدا - صلّی الله علیه و آله : زمانی که دیدید زنانی موهای سر خود را مثل برآمدگی پشت شتر نموده و در میان نامحرمان ظاهر می شوند، به آنها بگوئید که نمازشان قبول نیست.«کنزالعمال/ ج 16/ ص 392»

2.پیامبر اعظم صلی الله و علیه و آله : دو گروره از دوزخیان را دیدم که در این زمان هنوز نیامده اند ... زنانی که پوشیده ولی برهنه اند .... سرهایشان را مانند کوهان شتر برجسته می کنند، اینان به بهشت نمی روند و بوی بهشت را که از فاصله ای بسیار زیاد به مشام می رسد، استشمام نمی کنند. «میزان الحکمه/ج1/ص530»

3.رسول خدا - صلّی الله علیه و آله: در آخر الزمان از میان امت من زنانی خواهند آمد که پوشش دارند اما برهنه اند و بر سرهایشان بر آمدگی مانند کوهان شتر خراسانی وجود دارد ... پس آنان را لعنت کنید که ملعونند. «صحیح مسلم /ج6/ص168»
اگر به مفهوم روایت دقت کنیم ناظر به محیط نامحرم است یعنی کلیپس یک ابزار برای خود نمایی و زینت است همانند طلا، رنگ مو، سرخاب و سفیداب، و وجودش حکم خاصی ندارد( مگر از جنس نجس باشد مثلا داری روکش از چرم خوک باشد ) اگر این ابزار خود نمایی و زینت برای دیده شدن و جلب شوهر و محرم ها استفاده شود ثواب و حلال است .
اما اگر در جلو نامحمان ظاهر شد حرام است
حد و اندازه این جلوه گری را عرف متدینان جامعه تعیی میکند نه کل جامعه ، یعنی اگر در جامعه ای زنان متدین مثلا کلیپس کوچک را زینت نمی دانند و برای نگهداشتن مو می زنند و هیچگونه اثر محرک در دیگران ندارد ، استفاده از آن اشکالی ندارد و اگر غیر این باشد اشکال دارد .
از طولانی شدن کلام غذر می خواهم
موفق باشید
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید