آرشیو پرسش و پاسخ ها: رذائل اخلاقی

شوهرم می‌خواهد من بی حجاب باشم

من خودم به حجاب اعتقاد دارم و همیشه هم رعایت می‌کنم. اوایل ازدواج هم هیچ مشکلی در این مورد با شوهرم نداشتم ولی جدیدا شوهرم از من می‌خواهد که حجاب سر را نداشته باشم. در مورد این مسئله هم خیلی با هم صحبت کردیم ولی وی هرگز قبول نکرد و این اواخر کار از آرام صحبت کردن و با مهربانی گذشته و نتیجه دعوا کردن با من و کتک خوردنم شده است. من هم توان ایستادگی در برابرش را ندارم. نمی دانم باید چیکار کنم. خواهشا راهنماییم کنید.

 

باعرض سلام و تشکر
خدمت شما عرض کنم که هر مردی نسبت به اینکه کسی غیر از خودش به بخشی از بدن که باید پوشیده باشد و زیر پوشش قرار می گیرد تعصب مردانه دارد و برای اینکه همسرش مورد دستبرد و طمع دیگران حتی در نگاه و تصور قرار نگیرد اقدامات امنیتی و پوششی کامل برای همسرش قرار می دهد. اینکه همسر شما اصرار بر این وضعیت دارد، ممکن است به دلایل زیر باشد که بعد از گفت و گوی صمیمانه و ریشه یابی هر دلیل راهنمایی و مشاوره خاص خودش را دارد و شما سعی کنید حتی المقدور در مکان های بسته و محرم ملاک پوششی ایشان را اجرا کنید اما دلایل :
1- نیاز به زیبایی و ارضا چشمی در خانه: بعضی از افراد به دلیل اینکه همسرشان به اندازه کافی و در حد عالی به وضعیت آراستگی شان در خانه نمی رسند دچار وضعیت خاص می شوند و به جای گفتن اصل احساس وارد بهانه جویی و انتظارات غیر عادی می شوند که حتی با اصل اعتقادات خودشان هم سازگار نیست در این جا بهتر فرد مهارت های زناشویی و آراستگی خودش در موقعیت مختلف در خانه ، افزایش دهد.
2- مرد به دلیل به رخ کشیدن و خود نمایی که خود زمینه های خاصی دارد قصد به رخ کشیدن همسرش در بعضی محیط دارد.
3- مرد به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به نگاه های دیگران و تصاحب و به دلیل اینکه ممکن است خود اینگونه نبود دچار ساده گی و خوش بینی نامناسب نسبت به هم جنسان خود می شود.
4- ممکن فرد در کنار همسرش به سایر انتظارات و خواسته های خود نرسد و با علم به سخت بود کنار گذاشتن روسری وصرفا به دلیل تنبیه کردن غیر مستقیم اصر بر این کار دارد.
5- فرد به دلیل احساس خود کم بینی و حقارت در خود برای پوشش دادن و کاهش این احساس و از آنجایی که احساس می کند خود ویژگی خاصی برای احساس غرور و خودنمایی ندارد از همشرش بدین منظور استفاده می کند.
6- تقلید و الگو برداری از رسانه هایی مانند ماهواره و سست شدن تدریجی عقاید مذهبی
7- وجود فرهنگ پوشش نیمه عریان و یا بدون روسری در خانواده خود و اقوام و یا رفقای صمیمی در این وضعیت فرد به دلیل اینکه به قول معروف نمی خواهد کم بیاورد و با جماعت همرنگ شود اصرار براین خواسته از همسرش دارد.

 

 

موفق باشید.