آرشیو پرسش و پاسخ ها: رذائل اخلاقی

دچار وسواس فکری و خاطره بد ذهنی هستم

با سلام و خسته نباشید؛ مدتی بود راجع به دین پیامبران و معصومان دچار افکار لغو و بیهوده ای شده بودم که با صحبت با یک روانشناس متوجه شدم دچار وسواس فکری هستم حال یاد یک خاطره بد از دوران بچگیم افتادم که تو اون خاطره پسر عمه کثیفم من رو آزار جنسی داد ولی الان دقیق یادم نیست چگونه ولی همش تو ذهنم تو رو خدا یه راه پیشنهاد بدید از شر این خاطره بدم خلاص بشم
با سلام دوست عزیز؛ افکار منفی رو از خودتون دور کنید و اجازه ندید وسوسه های شیطانی فکر شما رو بخودش مشغول کنه هر چقدر که ذهن خود را بر روی افکار آزار دهنده متمرکز کنید، به همان میزبان خودتان را اذیت کرده اید. این قبیل فکرها در وهله اول نوعی حس ناخوشایند را برای ما بوجود می آورند و به دنبال آن ناخوشایندی و عدم رضایت در تمام مظاهر زندگی فرد نمود پیدا می کند.
یک چنین الحاق و پیوندی تحت عنوان "همزاد پنداری" یا "همانند سازی" شناخته می شود. در این شرایط شخص خودش را با بدی ها و سختی ها همزاد تصور می کند و ریشه تمام دردها و رنج های موجود در زندگی اش را با همین همزاد پنداری با افکار منفی رقم می زند.
ما باید یاد بگیریم که چه چیز برای بدنمان مفید است حال چه از نظر احساسی و چه از نظر ذهنی؛ پس از آن نیکوست که افکاری در آن خصوص را در ذهن خود پرورش دهیم. پس بیایید با افکاری که برایمان هیچ سودی ندارند خداحافظی کرده و غیر همزادشان بپنداریم. 
دوست عزیز! کلید رسیدن به شادی و خوشحالی درک عمیق قاعده ی بالاست و استفاده از تکنیک لغزش ناپذیر و مصون از خطا و اشتباهی است که به آن اشاره کردم.به چیزهای خوب فکر کنید و چنانچه توانایی انتخاب افکارتان را داشته باشید می تواند سرنوشتتان را با دستهای خودتان رقم بزنید. کسی که تنها پذیرای افکار صحیح و شادی بخش باشد و از روی عقل و ایمان و درایت کافی با خواست و اراده فردی افکارش را انتخاب کند، از بالاترین میزان صحت و سلامت فیزیکی، احساسی، و ذهنی برخوردار خواهد بود ، این فرد به راحتی آرامش را تجربه میکند و همه کارهای درست را در زمان درست انجام خواهد داد. به گذشته و افکار منفی فکر نکنید چونکه از دست شما کاری برای گذشته بر نمی آید به خدا توکل کنید و او را در هر لحظه مراقب و پشتیبان و حامی خود بدانید و با تکیه بر ایمان و درایت ایمانی مسیر زندگی را هموار ببینید و تا در پناه مهربانیش به آرامش برسید.