آرشیو پرسش و پاسخ ها: تحصیلی

حوزه بروم یا دانشگاه؟ هدفم خدمت به دین است.

سوال:
با سلام؛ بنده دانش آموز پيش دانشگاهي هستم و نمره ام هم خوب است.
هدفم از درس خواندن خدمت به دین اسلام عزیز و تبلیغ دین و مبارزه با دشمنان و همچنین دفاع از مظلومان است و علاقه زيادي به مباحث ديني وعربی و قران کریم دارم و حتی با عنایت خداوند حافظ فعلا 6 جز قران هم هستم.
درحال حاضر به يك مشكل برخورده ام كه نمي دانم چكار كنم.
براي انتخاب رشته مانده ام كه حوزه را انتخاب كنم يا دانشگاه را.
به رشته پزشکی به دلیل زیست شناسی اش(و در واقع خود شناسی که راه خداشناسی است و در این رشته بخشی از آن را می توان یافت) علاقه دارم. نمي دانم آيا رشته اي هست كه اين ها یعنی حوزه و زیست شناسی باهم ودركنارهم تلفيق شده باشند.حوزه راهم دوست دارم بي نهايت اما احساس مي كنم اگر حوزه بيايم محدود مي شوم و سطح پيشرفتم در يك گستره است و فکر می کنم تاثیری که بنده در رشته پزشکی با توجه به موقعیت شغلی و تفاخر جوامع علم گرای امروزی برای تبلیغ دین هست بیشتر از حوزه است می خواستم بدانم که بنده با توجه به توضیحات بالا حوزه و یا رشته پزشکی را انتخاب کنم و کدامیک موثرتر و گسترده تر می تواند مرا به اهداف گفته شده برساند؟و همچنین. لطفا كمی درباره رشته ها و زمینه های تحصیل و شغل های اینده حوزه توضيح بديد.
پاسخ:
با سلام دوست عزیز؛ بی شک هر تصمیمی که اتخاذ کنی استعداد شما در خدمت اسلام و جامعه اسلامی خواهد بود در اینگونه تصمیمات باید خودت به قلبت نگاه کنی ببینی در کدام حوزه فعالیتی بیشتر میتونی خدمت کنی البته بسیاری از عزیزان و جوانان هستند که در هردو سنگر با هم فعالیت دارند یعنی هم دروس دانشگاهی رو میخونند و هم در درسهای حوزوی شرکت میکنند و پیش میبرند تو صیه من هم همینه که درسهای دانشگاهی رو ادامه بده ودر کنارش دروس حوره رو کم کم بخون بطوری که فشار بخودت نیاری اتفاقا دروس حوزه نورانیت قلب و ذهن رو زیاد میکنه بهتر میتونی درسهای دانشگاهی رو هم بخونی درهر صورت من برای شما آرزوی موفقیت روزافزون دارم.
(5 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید