آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

پاداش زیارت امام حسین علیه السلام

پرسش :

آیا این همه پاداش در مورد زیارت و عزاداری امام حسین علیه السلام صحیح است؟

پاسخ : 
سيد بحرالعلوم رحمت الله عليه به قصد تشرف به سامرا تنها به راه اُفتاد، در بين راه راجع به اين مسئله كه گريه بر سیدالشهدا عليه السلام گناهان را مي‎آمرزد فكر مي‎كرد، همان وقت متوجه شد كه شخص عربي ، سوار بر اسب به او رسيد و سلام كرد بعد پرسيد : "جناب سيد درباره چه چيز به فكر فرو رفته‎اي ؟ اگر مسئله علمي است بفرمائيد شايد من هم اهل باشم."
سيد بحرالعلوم عرض كرد در اين باره فكر مي‎كنم كه چطور مي‎شود خدايِ تعالي اين همه ثواب به زائرين و گريه كنندگان حضرت سيد الشهداء عليه السلام مي‎دهد ، مثلاً در هر قدمي كه در راه زيارت برمي‎دارند، ثواب يك حج و يك عمره در نامه عملشان مي‎نويسند و براي يك قطره اشك گناهانشان آمرزيده مي‎شود؟!
آن سوار عرب فرمود: « تعجّب نكن.من براي شما مثالي مي‎آورم تا مشكل حل شود، پادشاهی به همراه درباريان خود به شكار مي‎رفت، در شكارگاه از لشكريان دور شد و آنها را گم کرد. به سختي فوق العاده‎اي اُفتاده و بسيار گرسنه شده بود تا این که چشمش به خیمه‌ای افتاد، وارد آن خيمه شد، در آن سياه چادر، پير زني را با پسرش ديد، آنها در گوشه خيمه بُز شيردهي داشتند و از راه مصرف شير اين بز زندگي خود را مي‎گذراندند، وقتي سلطان وارد شد او را نشناختند ولي به خاطر پذيرایي از مهمان، آن بز را سر بريدند و كباب كردند، چون چيز ديگري براي پذيرایی نداشتند.
سلطان شب را همان جا خوابيد و روز بعد از ايشان جدا شد و هر طوري بود خودش را به درباريان رساند و جريان را براي اطرافيان نقل كرد، در نهايت از ايشان سؤال كرد؛ اگر من بخواهم پاداش ميهمان نوازي پيرزن و فرزندش را داده باشم چه عملي بايد انجام بدهم ؟
يكي از حضّار گفت: خوب است پادشاه بر اساس کرامتشان در ازای آن یک بز، به او صد گوسفند بدهند. ديگري گفت : صد گوسفند و صد اشرفي به او بدهيد. نفر سوم گفت: علاوه به اینها فلان باغ را هم به ايشان بدهيد تا برای همیشه زندگی راحتی داشته باشند.
وزیر اعظم که از همه حکیم‌تر بود، گفت: جناب سلطان شما اگر بخواهید جبران کنید باید کل سلطنت و تاج و تخت و دارایی‌تان را به ایشان بدهید که تازه آن وقت مقابله به مثل كرده‌اید و بدون هیچ لطف اضافه‌ای فقط محبت‌شان را جبران نموده‌اید چرا که آنها هر چه را داشتند به شما تقدیم کردند و شما هم باید آنچه دارید به آنها تقدیم کنید.
بعد سوار عرب به سيد فرمود: «حالا جناب بحر العلوم حضرت سيد الشهداء عليه السلام هر چه از مال و منال و اهل و عيال و پسر و برادر و دختر و خواهر و سر و پيكر داشت، همه را در راه خدا داد. پس اگر خداوند به سیدالشهدا عليه السلام این همه مقام و به زائرين و گريه‎ كنندگان آن حضرت اين همه اجر و ثواب بدهد نبايد تعجب كرد. چون خدا كه خدایي‎اش را نمي‎تواند به سيد الشهداء عليه السلام بدهد اما در ازای آن، این همه مقامات به او داده است.
وقتي شخص عرب اين مطالب را فرمود، از نظر سيد بحرالعلوم غائب شد و بعد ايشان متوجه مي‎شود كه آن سيد عرب امام زمان عليه السلام بوده است.

منبع: کتاب بركات حضرت ولي عصر عليه السلام برگرفته از کتاب عبقري الحسان
(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید