آرشیو پرسش و پاسخ ها: بیمه و بازنشستگی

بازنشستگی به علت بیماری

س. اینجانب درجه‌ دار قبل از انقلاب هستم که به علّت ناراحتی روحی به استناد مادّۀ 87 قانون استخدام نیروهای مسلّح بازنشست شدم، امّا بعد از انقلاب نامه­ ای مبنی بر خدمت تقدیم نمودم؛ امّا مسئولین مربوطه اظهار داشتند «پرسنلی که طبق مادّۀ 87 بازنشسته شود نمی­ تواند به خدمت برگردد»، اینجانب با توجّه به اینکه فعلاً هیچ نوع ناراحتی از نظر روحی ندارم، آیا این حقوق ماهیانه مشروع است یا خیر؟

ج. حلال و حرام بودن حقوق دریافتی شما بستگی به مقرّرات استخدامی و بازنشستگی دارد.[1]



[1]. استفتائات، ج‏3، ص534، س154.

(5 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (4)
مم
۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت۱۴:۵۹
ایا بیماری بیضه واریگوسل مشمول از کار افتادگی هست..
taherzadeh
۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت۰۳:۰۶
بلی. وجود واریکوسل در قانون نظام وظیفه مشمول معافیت میباشد ولی بسته به شدت واریکوسل ممکن است معافیت کامل یا فقط معاف از رزم گردد.
فقط واریکوسل درجه ۳ مشمول معافیت دائم است و درجات خفیف تر فقط معاف از رزم خواهد بود
مرضیه نکیسایی
۰۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت۱۶:۵۵
بیماری سرطان خون همسرم داره دکترش گفته خوب شدی میری سر خدمت ولی کمیسیون پزشکی گفتن بازنشسته الان چجور تشخیص بازنشستگی پیش از موعد دادن با وجودی دکتر گفته خوب شدی میری سر خدمت
طاهرزاده
۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت۱۱:۰۰
خوب شاید بیماری درمرحله ای باشه که دیگه کشنده نیست و رشد نمیکنه ولی طرف دیگه نمیتونه کاری برای سازمانش انجام بده و از استرس های کارمندی و اشتغال نجات پیداکنه کمیسیون تشخیص میده که این شخص نیاز به استراحت داره و باید از استرسهای کاری فاصله بگیره
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید