آرشیو پرسش و پاسخ ها: ازدواج

قانون الهی یا عرف جامعه در ازدواج

 

سئوال:

سلام.
فرض کنیم سن ازدواج در ایران، یک روزی برای مردان، مثلا به 40 سال و برای زنان هم فرضا به 35 سال، که البته بعید هم نیست برسد، در اینصورت فاصله ی بلوغ تا ازدواج، برای مردان و زنان، حداقل 25 سال و بیشتر است. اسلام به عنوان یک دین کامل و جامع، در صورتیکه به هر دلیلی، سن ازدواج همین قدر باشد، چه راهی برای زنا نکردن افراد دارد؟
فقط خواهشا نفرمایید که خانواده ها و جوانها نباید سخت بگیرند تا سن ازدواج پایین بیاید و همچنین نفرمایید جوان باید روزه بگیرد و وارد سایت های مبتذل نشود و ورزش کند. فرض سوال رو پاسخ دهید.
حق نگهدار شما.

جواب :
باسلام دوست عزیز
اینکه عرف جامعه به دلائل مشکلات اقتصادی و فرهنگی تغییر کند و سن ازدواج بالا برود ربطی به قانون الهی که بر اساس فطرت و خلقت انسان تنظیم شده ندارد خدای حکیم که خود خالق بشر (اعم از زن و مرد)است قانون سعادت و کمال بشری را در قالب قرآن که جامع و کامل است توسط پیامبر اسلام تدوین و به انسانها ابلاغ کرده است و فرموده پسران و دختران با شروع دوره بلوغ و کامل شدن ؛ نیاز به همسر دارند و باید ازدواج کنند پسر 15 سالگی و دخنر 9 سالگی و این قانون و اراده قانونگذار ربطی به شرایط اجتماعی ندارد جامعه باید خودش را با قوانین الهی منطبق کند نه اینکه خداوند به حسب شرایطی که بخاطر خطاها و اشتباهات حاکمان و مدیران جامعه ایجاد شده است قانون را تغییر دهد
سیستم فیزیکی انسان با شروع بلوغ جنسی نیاز به همسر دارد چه مسلمان باشد چه کافر و با فراهم شدن زمینه های ازدواج و انجام آن، از انحرافات و بزه های اجتماعی پیشگیری خواهد شد این قانون الهی است که منطبق بر فطرت بشری است و تخلف از این قانون هم تبعات دنیوی و اجتماعی دارد (چنانچه مشاهده میشود) هم عذاب و عقاب اخروی (جهنم) پس بهتر است که خانواده ها ،مردم و حاکمان جامعه برای تامین امنیت اخلاقی و اجتماعی درجامعه شرایط ازدواج را آسان و مهیا کنند.


(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید