آرشیو پرسش و پاسخ ها: غرب

چرا در اعتقادات اکثر ما ایرانی ها و حتی روحانیون، خارجی ها رو کافر می دانیم

 

سلام.
چرا در اعتقادات اکثر ما ایرانی ها و حتی روحانیون، خارجی ها رو کافر می دانیم؟ به کشور شان به عنوان بلاد کفر نگاه می کنیم؟ چرا فکر می کنیم فقط ما کافر نیستیم و بر حقیم؟ چرا؟ آیا این اعتقاد، نوعی خود برتر بینی جاهلانه و البته توهین به انسانهای دیگر نیست؟ یعنی هر کسی که مسلمان نباشد، کافر است؟
لطفا مرا راهنمایی کنید.

باسلام دوست عزیز مرزهای اعتقادی جدای از مرزهای کشوری و حکومتی هستند خدای مهربان انسانها را برای زندگی و رسیدن به کمال خلق کرد و در این مسیر یامبران و هدایتگران متعدد در طول تاریخ برای آنان فرستاد و قوانین و دستوراتی که مورد نیاز بشر بود توسط پیامبران به انسانها ابلاغ شد اصطلاح کفر بمعنای پوشاندن و ندیده گرفتن است وخدای حکیم انسانهایی که زیر بار پیامبران نرفتند و تن به هدایت الهی ندادند را کافر نامید چون حق را نادیده گرفتند و تسلیم حق نشدند و این عنوان به همه کسانی که تسلیم دین خدا و حقانیت پیامبران نرفتند اطلاق شد گفته علما و مسلمانان نیست عنوانی است که خدای عالم و قانونگذار کل بر منکرین و دشمنانش برچسب زده واعلام کرده جاهلان کسانی هستند که تسلیم قوانیت الهی نشدند و اصلا توهین نیست بلکه خط مرزی و اعتقادی بین مومنین و غیر مومنین است



(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید