آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ اسلام

اشکلات وارده بر جنگ طلبی پیامبر صحیح نیست

س: ایرادات وارده بر قول به جنگ طلب بودن پیامبر اکرم (ص) چیست؟

ج:

 ۱ـ اگر پيامبر(ص) جنگ‌طلب ‌بود، لازمه‌اش اين بود كه داراي افكار استيلائي و استعلائي باشد كه قصد تسلط بر انسانها و به دست آوردن اراضي و... داشته باشد. در حالي كه ما در تاريخ شاهد هستيم، ايشان به كليه كساني كه مسلمان مي‌شدند زمين‌هايشان را بازمي‌گرداند و حافظ جان و مال و عرض آنان بود و هر گونه بدي و اسائه‌اي را نسبت به كساني كه در تحت قلمرو وي سكونت داشتند اعمال نمي‌كردند.
۲ـ اگر هدف پيامبر(ص) جنگ‌ و خونريزي و نابودي ديگران بود، لازم مي‌آمد كه ياران و اصحابش را به جنگ بفرستد و خودش و اهل‌بيت و نزديكانش وارد معركه نشوند. در حالي كه ما در تاريخ شاهد عكس اين قضيه هستيم و مي‌بينيم كه ايشان نزديكان خودش چون حمزه، علي، حارث، جعفر و... در سخت‌ترين شرايط به حنگ مي‌فرستند.
۳ـ اگر پيامبر اكرم(ص) جنگ‌طلب بود، لازمه‌اش اين بود كه در اين دنيا براي خودش قصر و برج‌هاي زيبا و مستحكم مي‌ساخت و بيت‌المال را طبق خواسته خود خرج مي‌كرد، در حالي كه شاهد هستيم آن‌حضرت روزي سير و روز ديگري گرسنه بودند و فقط به قدر كفاف از خداوند زاد و توشه مسألت مي‌نمودند.
۴ـ قول به جنگ‌طلب بودن پيامبر اكرم(ص)،‌ لازمه‌اش اين است كه مانند افرادي چون هيتلر، موسيليني و... افكار و رؤياهاي فاسد سلطه‌گرانه بر جهان داشته باشد، در حالي كه آن‌حضرت هرگز از فتوحات، قصد تسلط بر جهان و قتل و غارت مردم را نداشته است؛ بلكه اين امر فقط به خاطر رسالت جهاني‌اي بود كه خداوند بر عهده ايشان نهاده بود.
۵ـ اگر پيامبر اكرم(ص) جنگ‌طلب مي‌بود، لازمه‌اش انكار برخي وقايع مسلّم تاريخي همچون انعقاد صلح و معاهده به جاي جنگ و يا اتمام حجتها قبل از جنگ بود.

 

 

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید