آرشیو پرسش و پاسخ ها: ماهواره

استفاده از ماهواره

 درصورت امکان نظر مراجع عظام رادرخصوص استفاده از آنتن ماهواره ، مستندبه حکم آنان برایم بفرستید

آيت اللّه خامنه‏ اى و آيت اللّه مكارم: استفاده از برنامه ‏هاى مفيد و مشروع (مانند برنامه ‏هاى علمى و قرآنى) هر چند فى نفسه مانعى ندارد؛ ولى با توجه به اينكه برنامه‏ هايى كه از طريق اين دستگاه پخش مى ‏شود غالباً در بردارنده آموزش افكار گمراه كننده و تحريف حقايق و برنامه ‏هاى لهو و فساد هستند، استفاده از ماهواره جايز نيست.آيت اللّه خامنه‏ اى، اجوبة، س 1183 و 1215؛ آيت اللّه مكارم، استفتاءات، ج 1، س 1609 و 829.

آيت‏ اللّه بهجت و آيت‏ اللّه صافى: استفاده از برنامه‏ هاى مشتمل بر فساد و مخرّب جايز نيست.آيت اللّه صافى، جامع الاحكام، ج 1، 976؛ دفتر آيت‏اللّه بهجت.

آيت اللّه تبريزى: چنانچه نگاه كردن آنها باعث تهييج شهوت بر حرام يا ترويج فساد در جامعه باشد، جايز نيست و در غير اين صورت بايد مراعات مقررات و قوانين شود.آيت اللّه تبريزى، استفتاءات، س 1605.

آيت اللّه فاضل: استفاده از برنامه‏ هاى مفيد و مشروع آن اشكال ندارد؛ ولى مشاهده برنامه‏ هاى مشتمل بر فساد و مخرّب جايز نيست و اگر در اين زمينه مقرراتى وجود دارد، بايد رعايت شود.دفتر آيت اللّه فاضل.

آيت اللّه سيستانى: استفاده از ماهواره اگر مفسده نداشته باشد، جايز است و ديدن فيلم‏هاى مستهجن جايز نيست و تهيه آن در صورتى كه اطمينان پيدا شود ديگران از آن استفاده بدى نمى ‏كنند، اشكال
ندارد آيت اللّه سيستانى، سايت، س 2.. (احكام نگاه و پوشش، سيد مجتبي حسيني، كد: 68/500018)

منبع: پرسمان دانشجوئی http://ahkam.porsemani.ir/node/2144



(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید