آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ اسلام

سکونت رسول خدا در مدینه

س: رسول خدا پس از ورود به مدینه در کجا ساکن شدند؟

ج: رسول خدا روز دوشنبه دوازدهم ربيع الاول نزديك ظهر وارد محله قباى مدينه شد و بر كلثوم بن هدم  يكى از مردان بنى عمرو بن عوف  وارد گشت و براى ملاقات با مردم در خانه سعد بن خيثمه  كه زن و فرزندى نداشت و مهاجران مجرد در خانه وى منزل كرده بودند و مى نشست و نخستين دستورى كه داد آن بود كه بتها درهم شكسته شوند. على عليه السلام سه شبانه روز در مكه ماند و امانتهاى مدرم را كه نزد رسول خدا بود به صاحبانش رسانيد و سپس به مدينه هجرت كرد و همراه رسول خدا در خانه كلثوم بن هدم  منزل گزيد.
ابن اسحاق مى گويد: رسول خدا روزهاى دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه و پنج شنبه را در قبا در ميان قبيله بنى عمرو بن عوف  اقامت داشت و مسمجد قبا را تاءسيس كرد، سپس روز جمعه از ميانشان بيرون رفت و اولين نماز جمعه را در ميان قبيله بنى سالم بن عوف  در مدينه به جاى آورد و صد نفر مسلمان در آن شركت كردند.[1]



[1] الطبقات الكبرى ، ج 1/236.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید