آرشیو پرسش و پاسخ ها: کودک و نوجوان

تربیت کودک

 

> > باسلام وخسته نباشید:
> > دختری دارم 5ساله اولا خداروشکر خیلی باهوشه ولی زیاد حرف گوش نمی کنه به نوعی شرطی شده درقبال چیزهای خوردنی جواب میده دوما بعضی اوقات ناخنهاش رو میجوه.میخواستم راههای ترک این کار را بدانم.با تشکر
> باسلام دوست عزیز کودکان در این سن وسال معمولا همینگونه هستند وباید با آنها مداراکرد مهم نوع مدیریت شماست بر رفتار کودک که عملی شرطی اونو از خوردنی به چیزهای دیگه هدایت کنی مثلا قصه گفتن بازی کردن و چیزهایی که دوست داره داشته باشه اما درباره جویدن ناخن ، ناخن جويدن چيزي فراتر از يك عادت بد است. پزشكان مي‌گويند اين عادت يكي از رايج‌ترين نشانه‌هاي استرس و يا اختلال وسواسي بويژه براي كودكان و نوجوانان است و مي‌تواند به از شكل افتادگي ناخن و عفونت‌هاي حاد منجر شود بهترین شیوه پیداکردن منبع استرس در کودک است و با رفع آن، مساله ناخن‌جویدن می‌تواند به‌راحتی کنار گذاشته شود.
> در زیر توصیه‌هایی برای جلوگیری از این عمل آورده شده است:
> 1.کوتاه‌کردن ناخن‌ها
> 2.ناخن‌های کوتاه‌شده لزوم کمتری دارند که جویده شوند. سعی کنید هر چند روز یک بار ناخن‌هایش را بگیرید و سوهان بزنید که حتی نتواند تکه‌های کوچک ناخن را به دندان بگیرد.
> 3. منحرف‌کردن حواس در هنگام ناخن‌جویدن
> 4. سعی کنید حواس کودک را هنگام این عمل پرت کنید. از او کارهایی بخواهید که مجبور شود از انگشتانش استفاده کند، مثل درست‌کردن یک کاردستی یا کشیدن یک نقاشی.
> 5.چسب‌زدن روی انگشتان شما می‌توانید چسب‌های زخم رنگی روی دستانش بزنید. به یاد داشته باشید تهدید پاشیدن فلفل و دارو روی انگشتان، نه‌تنها تاثیری ندارد، بلکه می‌تواند مشکل را تشدید کند. مخصوصا بچه‌های کوچک‌تر نمی‌توانند دلیل اینکه انگشتانشان بدمزه است را بفهمند و این راه‌حل نمی‌تواند به آنها کمک کند. همین‌طور سعی کنید هرگز بچه‌ها را نترسانید. به‌عنوان مثال اگر ناخنت را بخوری درخت ناخن در شکمت رشد می‌کند یا اینکه ممکن است بدون اینکه بداند انگشتش را بخورد زیرا کودک شما ممکن است این گفته‌های شما را به طور واقعی احساس کند.



(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید