آرشیو پرسش و پاسخ ها: مبانی نظام اسلامی

رهبری

چرا در مسائلی که به نظر بعضی از مردم جزء مسئله های اساسی نظام هستند مقام معظم رهبری ورود نمی کنند؟ یا اگر ورود می کنند علنی نیست؟
به عنوان مثال در مورد مسائل اقتصادی پس از تبیین و تشریح اقتصاد مقاومتی، چرا در صورت انحراف قوه مجریه یا هر قسمتی که انحرافش موجب خسارت به اقتصاد خواهد شد ایشان به صورت رسمی وارد نشدند و از اختیارات قوه مجریه نکاستند؟
یا مثلا انتخاب رییس صدا و سیما (به نظر من شاید به دلیل اهمیتش) در حدود اختیارات رهبریست ولی انتخاب وزیر اقتصاد آنهم در این شرایط دست کس(کسانی) است که ممکن است اهدافش با اهداف نظام منطبق نباشد؟
مدیریت یک کشور هشتاد میلیونی با افکار و فرهنگ های مختلف در این دنیای پرهیاهوی امروزی که همه حرکات مسولین و شخصیت ها زیر زره بین دوست و دشمن قرار داره کار ساده ای نیست ضمن اینکه اختیارات رهبری نامحدود نیست مردم دولتی را برگزیدند و انتخاب کردند و به آن رای دادند و آن دولت هم تا زمانی که درعمل خیلی خلاف قانون اساسی رفتار نکند قابل تحمل است ولی سلیقه ها را نمیتوان با آن مخالفت کرد با این مدارا کردن و تذکرهای پنهانی رهبری به مجموعه قوا بخصوص دولت داد استبداد و خفقان مخالفین در داخل وخارج بلند است و میبینید که چگونه با نظام جمهوری اسلامی برخورد میکنند و مسئله تحریم ها و فشارهای داخلی وخارجی به کنار خلاصه دوست عزیز اداره حکومت باید با مصلحت اندیشی و تحمل وصبر زیاد امکان پذیر است بی شک خود مقام معظم رهبری دلی پرخون دارند ولی نمیشود جامعه را دچار التهاب کند مگر مولاعلی در حکومتش خون دل نمیخورد از دست یاران و فرماندهانش که درنهج البلاغه فریاد میزند ایکاش ده نفر از شما را میدادم و درمقابل یک نفر از کارگزاران معاویه را درکنار خود داشتم چرا؟ چون دوستان و یاران مولای مظلومان علی(ع) تدبیر و پشتکار نداشتند ومطیع رهبر نبودندبا اینکه برحق بودند و در کنار امام معصوم اما یاران معاویه باطل بوند ولی انگیزه و اطاعت پذیر بودند پس اعتماد کنید و بخدا توکل و صبر کنید انشاءالله درست میشه



(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید