آرشیو پرسش و پاسخ ها: مبانی نظام اسلامی

نظارت بر مسئولان

 

چرا مقام معظم رهبری نسبت به مقامات انتخابی توسط خودشان نظارتی ندارد.بدلیل اشتباهات پرتکرار این مقامات .مانند رئیس صدا و سیما و رئیس قوه قضاییه؟
اینگونه نیست که مقام معظم رهبری بر سازمانهای تحت نظرشان بی توجه باشند اتفاقا بسیار دقیق و مراقب هستند ولی در پنهان و درجلسات خصوصی تذکرات را میدهند البته باید توجه داشت که مسولیت اجرایی کار پیچیده و دقیقی است و نمیتوان بدون توجه به عمق مشکلات قضاوت سطحی کرد گاهی مواقع شرایط بگونه ای ست که باید ازخیلی مصالح کوچکتر گذشت کرد برای رسیدن به مصلت بزرگتر دوم اینکه مدیر لایق و خالص که هم کاردان و مدیر باشد هم مخلص وبا تقوا باشد هم مومن و آشنا به همه معارف قرآنی و حدیثی باشد وهم تخصص کافی و لازم را داشته باشد آنقدر ها زیاد نیست که با ارتکاب چند اشتباه آن فرد را عوض کرد درعصر امام علی (ع)آن حضرت چقدر کمبود چنین نیروهای کاردان و دلسوز و متعهد داشتند و غصه میخوردند و در کلامی از آن بزرگوار است که فرمود ایکاش من ده مرد همچون مدیران معاویه داشتم که با پشتکار و جدیت در راه هدف درخدمت من بودند دوست عزیز مدیران لایق و متعهد همچون الماس نایاب و به مقدار کم هست وامام صادق فرمود اگر من 17 مرد لایق و توانمند مطیع داشتم قیام میکردم دوست عزیز تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل/ پس باید فرصت داد تا گام بگام ولو به کندی امور جامعه سامان بگیرد. انشاءالله



(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید