آرشیو پرسش و پاسخ ها: شخصیت های تاریخی

سفیران رسول خدا در مکه

س:سفیران رسول خدا در مکه چه کسانی بودند؟

ج: خراش بن اميه خزاعى : رسول خدا صلى الله عليه و آله ، خراش بن اميه  را به مكه نزد قريش فرستاد و او را بر شتر خود كه ثعلب  نام داشت سوار كرد تا اشراف قريش را از مقصد رسول خدا با خبر سازد. آنان شتر رسول خدا را كشتند و در مقام كشتن خراش نيز بر آمدند، اما احابيش  از وى دفاع كردند و او را از چنگال قريش رها ساختند تا نزد رسول خدا بازگشت .
عثمان بن عفان : رسول خدا صلى الله عليه و آله ابتدا خواست عمر بن خطاب  را براى تبليغ مقصد خود به مكه نزد قريش روانه سازد، ولى او از خصومت ديرينه قريش نسبت به خود بيمناك بود به همين مناسبت از رفتن عذر خواست و گفت : عثمان را بفرست ، چه وى در مكه از من نيرومندتر است ، رسول خدا صلى الله عليه و آله عثمان را نزد ابوسفيان و اشراف قريش روانه ساخت تا آنان را خبر دهد كه رسول خدا تنها به منظور زيارت خانه آمده است . عثمان  نزد ابوسفيان و اشراف قريش رسيد و پيام رسول خدا را ابلاغ كرد، آنان به او گفتند: اگر مى خواهى طواف خانه را انجام دهى مانعى ندارد. گفت : تا رسول خدا طواف نكند من طواف نخواهم كرد.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید