آرشیو پرسش و پاسخ ها: غسل

غسل کفایت از وضو می کند؟

 

نوجوان 18 ساله اي هر بار كه حمام كرده و غسلهاي مستحب انجام داده، بدون وضو با همان غسل نماز خوانده، حكم نمازهايش چيست؟
نظر مراجع در مورد این مسئله مختلف است و تنها غسلی که تمام مراجع اختلافی ندارند و می گویند بعد از غسل وضو لازم نیست، غسل جنابت است. ولی بعضی از مراجع می گویند برای غسلهای دیگر هم نباید وضو گرفت که من در اینجا اسم مراجع و نظرشان را برای شما قرار دادم.
فاضل. امام . بهجت .صافی .خامنه ای:تنها با غسل جنابت می توان نماز خواند. ولی با غسلهائی دیگر باید وضو هم گرفت.
مکارم:با همه غسلهای واجب ومستحب می توان نماز خواند وگرفتن وضو هم واجب نیست.
خوئ.تبریزی. سیستانی نوری . زنجانی:باغسل جنابت وغسلهای دیگرواجب - غیر از غسل استحاضه متوسطه- وبا غسلهای مستحب نیزمیتوان بدون وضو نماز بخواند.
سؤال: با چه غسل­هایی می­توان نماز خواند بدون آن­که نیازی به وضوی مجدد باشد.
مراجع مرحوم حضرت امام خمینی و آیات عظام اراکی، گلپایگانی، بهجت و صافی گلپایگانی: فقط غسل جنابت کفایت از وضو می­کند و در سایر غسل­ها هر چه که باشد، برای نماز یا سایر موارد نیاز به وضو، باید وضو گرفت
حضرات آیات عظام خویی، سیستانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، نوری همدانی و مرحوم میزا جوادآقا تبریزی: که همه غسل­های واجب بجز غسل استحاضه متوسطه کفایت از وضو می­کند. این گروه همه غسل­های مستحبی را نیز کافی از وضو می­دانند.



(2 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید