آرشیو پرسش و پاسخ ها: غسل

تیمم بدل از غسل جنابت

آیا یک زوج تازه عقدبسته که ترس ازمتوجه شدن خانواده شان درشب ماه رمضان جماع کنند و حمام تا قبل از اذان ظهر بروند روزه شان قبول است؟
هرگونه نزدیکی زن و شوهر در شبهای ماه رمضان مجاز و مباح است بشرط اینکه تا قبل از اذان صبح غسل کند یا اگر وقت کم باشد درتنگی وقت تیمم بدل از غسل جنابت بکندنماید .نماز بخواند ولی تا برای نماز بعدی قبل از ظهر غسل جنابت انجام دهد و چنانچه تا قبل از اذان صبح غسل نکند و تیمم هم ننماید تا صبح شود کفاره روزه بر هر دونفر واجب میشود ولی اگر مردی همسر خود را با اجبار نزدیکی کند کفاره هردونفر بر مرد واجب میگردد ولی اگر خود زن هم به این نزدیکی راضی بوده کفاره خودش را باید خودش بدهد



(10 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (2)
مریم
۰۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت۰۹:۳۶
با سلام و خسته نباشید اگر آب بقدری سرد باشد که نتوان غسل کرد و آداب تیمم بدل از غسل که چه زمان باید انجام داد را ندانیم و در ماه رمضان بعد از اذان صبح و قبل از اذان ظهر تیمم کنیم آیا درست است?
سارا
۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت۰۸:۱۸
سلام من عقد هستم وقتی نزدیکی میکنم با شوهرم چون نمیخوام کسی متوجه بشه چند روز بعدش غسل میکنم ایا باید همان غسل جنابت انجام بدم یا غسل دیگری
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید