آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

حضرت فاطمه(س)محورمباهله

س:چراحضرت فاطمه(س)محورمباهله است؟

ج: مسيحيان نجران درباره حقانيت اسلام با پيامبر(ص) به بحث و جدال پرداختند و نتوانستند حقانيت اسلام را بپذيرند و ياخود را قانع كنند بر اين مقررشد كه خاندان وعزيزان خود را در مجلسى گرد آورند و به نفرين گروهى كه ناحق است بپردازند. دعوت پيامبر(ص) چنين بود: 
و قل تعالوا، ندع ابنائنا و ابنائكم - و نسائنا و نسائكم - و انفسنا و انفسكم ثم نبهتل فنجعل لعنة الله على الكاذبين  پيامبر(ص) براى حضوردرآن مجلس على(ع) و فاطمه(س) وحسنين (ع) را به همراه خود برگزيد و دراين آيه فاطمه (س):
- از جهتى مصداق فرزند پيامبر(ص) است ابنائنا.
- از ديدى مصداق نسائنا است و تنها زنى است كه درجريان مباهله حاضر شده.
- و از ديد سوم مصداق انفسنا و نفس و جان پيامبر(ص) است .
- در مورد گزينش پيامبر(ص) اين عده را حديثى بدين گونه داريم از رسول خدا (ص):
- لو علم الله تعالى ان فى الارض عباداً اكرم من على و فاطمه و الحسن و الحسين لامرنى ان اباهل بهم ولكن امرنى بالمباهله على هؤلاء و هم افضل الخلق اگر خداى تبارك و تعالى در روى زمين بندگانى گرامي تر ازعلى وفاطمه(س) و حسن(ع) وحسين (ع) سراغ مى‏ داشت به من دستور مى‏ داد كه با آنها به مباهله بپردازم ولى او مرا به مباهله فرمان داد به همراهى اين گروه و اينان برترين آفريدگان خدايند.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید