آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

نقش حضرت فاطمه(س)در خانه پدری

س:نقش حضرت فاطمه(س)درخانه پدری چه بود؟

ج: در ايام حيات خديجه و رسول الله(ص) طبيعى است كه فاطمه (س) به عنوان تنها فرزند حاضر، مايه گرمى كانون و به تعبير خود رسول الله مايه روشنى و سرور دلش باشد (فاطمة بهجة قلبى)  حركت و رفتار او، جنب و جوش و تلاش او، شيرين زباني هاى دخترانه و معصومانه او دل پدر و مادر را شادان مى ‏ساخت به ويژه كه آينده روزگار و نسل او از پيش براى رسول خدا (ص) و خديجه شناخته شده بود .
مى‏ دانيم با همه انس و الفتى كه بين زن و شوهر است گاهى واقعه يا جريانى پديد مى ‏آيد كه شرم حضور زوجين مانع از ذكر آن است در چنان صورت كودكان خردسال واسطه‏ هاى خوبى براى اداى رسالتند و فاطمه (س) دركنار پيامبر(ص) و خديجه ايفاگر چنان نقشى بود و نمونه ايفاى اين نقش‏ها از سوى فاطمه (س) بسيار است و از جمله مورد زير. 
خديجه زنى ثروتمند بود ولى پس از ظهور اسلام به علت دشوارى‏ هاى اقتصادى مسلمين و نيازهاى مالى مردم جديد الاسلام به پيامبر(ص) وخاندان او، دست خديجه از مال دنيا چنان خالى شد كه حتى كفنى براى خود نداشت و در شرح زندگيش گفتيم كه او فاطمه (س) را واسطه قرار داد كه از پيامبر(ص) عباى وحيش را كفن او كند و پيامبر(ص) چنان كرد.
او در عين خردسالى محرم انس و خلوت خديجه بود و راز دار مادر - پيام‏هاى او را نيكو مى‏ گرفت و نيكو عمل مى‏ كرد و دل آن مادر به اين دختر خردسال بسيار گرم بود. چه بسيارند مواردى كه خديجه در تنگناى فكرى و تحمل روانى قرار مى‏ گرفت و اين دختر خردسال براى او گره گشائى مى‏ كرد و با صبر و تحمل به او القاء مى ‏نمود و حتى در آلام مصائب او را تسكين مى داد.

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید