آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

احترام حضرت فاطمه(س)نزد پیامبر(ص)

س:پیامبر(ص)چگونه به فاطمه(س)احترام می گذاشت؟

ج: رسول خدا (ص) براى فاطمه (س) حرمتى بسيار قائل بودند. شنيديد كه دست فاطمه (س) را مى ‏بوسيد و مى‏ فرمود از فاطمه (س) بوى بهشت مى ‏شنوم و اين نهايت احترام پيامبر(ص) را به فاطمه (س) نشان مى ‏دهد و البته فاطمه (س) چنان عمل مى ‏كرد كه درشأن چنين حرمت گذارى قرار مى ‏گرفت و اين از ديدی مى ‏تواند امرى طبيعى باشد . رسول خدا(ص) به احترام ورودش از جاى بر مى‏ خاست و او را در كنار خود مى نشاند، به هنگام داخل شدن در خانه از او استقبال مى‏ كرد و به هنگام خروج از خانه او را بدرقه مى ‏نمود و اين سخن عايشه است كه گفته بود: هيچ زنى به اندازه فاطمه (س) نزد پيامبر(ص) عزيزتر و محترم ‏تر نبود. 
پيامبر(ص) دربرخوردها با فاطمه (س)و يا به هنگام ورودش براو سلام مى‏ كرد و به او خوش آمد و مرحبا مى‏ گفت  درباره او دعا مى‏ كرد و درباره ذريه و همسر او نيز دعاهایى داشت و اين رفتار يكباره‏ ى پيامبر(ص) نبود كه امرى بود بطور مكرر انجام مى ‏شد - بگونه ‏اى كه هيچگاه رسول خدا(ص) را نمى‏ يافتى كه مشيى خلاف آن داشته باشد.
تازه سه روز ازعروسى فاطمه (س) مى‏ گذشت كه رسول خدا (ص) جدایى او را تحمل نتوانست كرد. به ديدن فاطمه (س) رفت، در كنار او وعلى (ع) نشست. احوال شان را پرسيد با آنها حرف زد، زن و شوهر رادعا كرد، فضيلت آنها را براى‏شان برشمرد و برخاست و به خانه برگشت .
گفتيم كه او دخترش را مى‏ بوسيد و اين كار موجب تعجب عايشه بود و روزى پرسيد با اينكه فاطمه (س) بزرگ شده و شوهر دارد او را مى ‏بوسى؟ پيامبر(ص) فرمود اگر مى‏ دانستى چرا فاطمه (س) را دوست دارم تعجب تو نسبت به او زيادتر مى‏ شد. آرى من هر وقت مشتاق بهشت مى ‏شوم فاطمه (س) را مى‏ بوسم من از فاطمه (س)بوى بهشت را مى ‏شنوم.
در پاسخ كسى كه به پيامبر(ص) گفته بود تو با هيچ يك از دختران خود چون فاطمه (س) محبت و رأفت نداشتى فرمود تو حق دارى كه راز آن را ندانى چون فاطمه (س) را نمى‏ شناسى - فاطمه (س) كارى خلاف رضاى خدا انجام نمى‏ دهد... در جاى ديگر فرمود كه فاطمه (س) سرمايه‏ گذارى‏ هاى مرا به ثمر مى ‏رساند، تحمل زجرهاى من را به نتيجه منجر مى‏ سازد، او عامل بقاى دين من است، سبب حفظ نظام و سنّت من است و...

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید