آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

ازدواج حضرت علی(ع)وحضرت زهرا(س)

س:پیمان ازدواج حضرت علی (ع)وحضرت زهرا(س)چگونه بسته شد؟

ج: پيامبر (ص) به مسجد رفت و عقد على (ع) و فاطمه (س) را در مسجد خواند. خطاب به مردم كه خداى مرا امر كرد كه فاطمه (س) را همسر على (ع) قرار دهم. هم اكنون به امر حق فاطمه (س) را به عقد على (ع) درآوردم با مهريه 400 درهم (برخى تا 500 درهم نوشته ‏اند). على جان آيا رضايت دارى؟ على (ع) عرض كرد ازرسول خدا اطاعت مى‏كنم و كاملاً رضايت دارم .
در مورد عقد اوكه در آسمانها بسته شده و مورد امريه خداوند بود مطالب پردامنه ‏اى نوشته شده و نويسندگان در اين مورد داد سخن داده‏ اند وحتى از تزيين بهشت، از شادمانى اهل آسمانها، از نسل پاكى كه از آنها پديد مى‏ آيد بحث كرده ‏اند. 
رسول خدا در اين مورد خطبه‏ اى خواند و در آن پس از حمد و ثناى خدا مسأله ازدواج را ستود و آن را به عنوان يك امرى الهى معرفى كرد. و از على (ع) هم خواست خطبه ‏اى بخواند و على (ع) چنان كرد و رسول خدا (ص) آن را پسنديد  و سپس رسول خدا دعایى كرد بدين سان كه خداوندا عترت هاديه را از نسل على (ع) و فاطمه (س) قرار ده (اللهم فاجعل عترتى الهاديه من على (ع) و فاطمه (س)) .
در روايتى آمده است كه رسول خدا پس از خواندن عقد چنين دعا كرد: جمع الله شملكما و اسعد جد كما و بارك الله عليكما، و اخرج منكما نسلاً كثيراً طيباً خداوند انس و الفتى دهد و زندگى‏تان را خوش و سعادتمندانه كند و اين ازدواج را بر شما مبارك گرداند و از شما نسلى بسيار و طيب و پاكيزه پديد آورد.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید