آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

درس زندگی سازی حضرت فاطمه(س)به فرزندان

س:فاطمه(س)چگونه به فرزندان خود درس زندگی سازی می دهد؟

ج: و بالاخره فاطمه (س) به فرزندان مفهوم حيات و رمز و راز زندگى را آموخت. و به آنها ياد داد كه گاهى زندگى و عزتمندى آن پس از مرگ است و زمانى در دوران آن. اصل برداشتن هدف معقول درزندگى است كه بفهمد چرا بايد كاركرد و چرا بايد جنگيد و چرا صلح؟ و اصولاً رمز و ملاك انديشيده زيستن در چيست ؟
او كوشيد محيط خانه را ميدانى سازد براى عمل كردن تعاليم اسلام و تحقق بخشيدن به آرمانهاى مقدس نبى اكرم (ص). به فرزندان آمادگى فكر و تعقلى داد و كوشيد حيات شان را عقيدتى سازد. درس متانت در عين جهاد، درس قناعت، در عين وفور، درس تحمل در عين توان پيشروى، درس ايثار در عين نيازمندى شخصى، درس نظم درعين دشوارى و گرفتارى، درس حق دوستى و حق‏ طلبى در عين تحمل مرارتهاى ناشيه از آن... اينها همه ازمسائلى هستند كه فاطمه (س) آن‏ها را به فرزندان خود آموخت.
اينكه درخانواده‏ ها شخصيت‏هاى اصلى پديد مى ‏آيند بدان خاطر است كه نظامات اصلى درباره آنها پياده و اعمال مى‏ گردد. فاطمه (س) نظام اسلامى تربيت را درباره فرزندان پياده كرد و در نتيجه هركدام چون دنيایى شدند كه در زندگى آينده و تاريخى اسلام نقش‏ هاى مفيد و مثمر ثمرى را پياده كردند .

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید