آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

نقش عواطف درزندگی

س:نقش عواطف درزندگی چیست؟

ج: از نقش عواطف در زندگى ياد مى‏ كنيم و از اثرات آن. بدينگونه كه مى ‏يابيم عواطف زندگى را رنگ مى ‏دهند و به حيات انسان تنوع مى‏ بخشند و زندگى را از حالت يك نواختى بيرون مى‏ آورند. چه بسيار غم‏ها و تاثرها كه در عين نگرانى آفرينى نعمتى بحساب مى ‏آيند و چه بسيارند شادى‏ها، و سرورها كه راه مرگ را بر روى آدمى سد مى‏ نمايند.
عواطف به همه انواعش موج آفرينند، چه عواطف مثبت مثل عشق، نوازش، محبت، چه عواطف منفى مثل ترس و نفرت و چه عواطف خطر آفرين مثل خشم، كينه و خشونت، عواطف زمينه ساز فراز و نشيب و نوسانات درزندگى انسانند و باعث مى‏ شوند آدمى در يك نواختى و يكسانى در جا نزند و نپوسد.
حاصل عواطف شور و رغبت است، پيشروى است، تن دادن به خطر و از دشوارى‏ها نهراسيدن است. چه بسيارند گره‏ هاى گشاده كه در سايه آن از نو بسته مى‏ شوند و برعكس. چه بسيارند انس‏ها و پيوندها كه تجديد و يا ايجاد مى‏ گردند و سبب مى‏ شوند زندگى به روى انسان لبخندى داشته باشد.
در حيات مشترك گاهى روابط دو تن به سر نخى وصل مى ‏شود ونزديك به از هم گسستن است ولى وجود عواطف و ياد آورى آن سبب مى‏ شود كه اين تار في مابين از هم نگسلند و روابط شان را تيره و غير انسانى نسازند و زندگى زن و شوهر، والدين و فرزندان از اين نمونه ‏ها بسيارند.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید