آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

برخورد حضرت زهرا(س)در ماجرای فدک

س:برخورد تعقلی حضرت زهرا(س)در ماجرای غصب فدک چه بود؟

ج: به مسجد رفت، در حاليكه احساس مى ‏كند حق او را ضايع كردند، حق على (ع) را غصب نمودند ،زحمات پدرش در حال هدر است و درمسجد از حق خود حرف زد. ابوبكر گفته بود من فدك را بدست امت سپردم تا درآن در ميدان جنگ استفاده كنند.
انديشيده و به دور از احساس فرمود، مى‏ خواهيد نيرنگ بازى كنيد واين بنده پاك خدا را باطل گو معرفى كنيد. كار شما با تلاش‏هاى بى‏ ثمر حيله‏ گران زمان هيچ تفاوتى ندارد و... وبا منطقى مستدل دشمن را خاموش كرد و وجدان جمعى را اقناع ساخت .
مردم را مخاطب قرار داد و فرمود: هان اى مردم شما را چه مى‏ شود؟ چرا دروغ مى‏ گوئيد! اين كتاب خدا پيش روى تان است. شما مى‏ پنداريد من از پدرم ارث نمى ‏برم؟ آيا حكم جاهليت را طلب مى ‏كنید؟ اى مسلمانان چرا دم فرو بسته‏ ايد؟ چرا كتاب خدا را رها كرده و پشت سر انداخته‏ ايد... 
حيات تعقلى او ازاينجا معلوم مى ‏شود كه درسخنان او هيچ آثار تزلزلى ديده نمى ‏شود. چنان محكم و متين حرف مى‏ زد كه حرف زدن پيامبر(ص) را به ياد مى‏ آورد و گویى زبان خاموش محمد (ص) از نوزنده شده و حرف مى‏ زند و اين خود تعقلى بودن رفتار فاطمه (س) را نشان مى ‏دهد .

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید