آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

خطبه حضرت زهرا(س)برای زنان مهاجر وانصار

س:خطبه ای که حضرت زهرا(س)برای زنان مهاجروانصار ایراد نمودند چه بود؟

ج: او دربيان و سخن ثانى پيامبر (ص) و هم آواى على (ع) است. در بستر بيمارى است، زنان مهاجر و انصار براى عيادت او مى‏ آيند سخنان را بيان مى‏ دارد كه در آن آميختگى تعقل و احساس را به وضوح مى‏ يابيم .
- اصبحت و الله عائقة لدنيا كُنّ - به خدا سوگند از زندگى در دنياى‏تان سير شده‏ ام - قالية لرجالكن و نسب به مردان شما سخت غضبناكم. لقظتهم بعد ان عجمتهم پس از گنگى و لالى به سخن شان آوردم و شناتهم بعد ان سبرتهم... و آنگاه فرمود .
اينان به شمشير شكسته و تيغ زنگار خورده ‏اى مى ‏مانند. انديشه شان پست و گفتارشان نارساست. واى بر آنان چرا نگذاردند حق در مركز خود استقرار يابد؟ چرا پايگاه خلافت نبوى را از خانه وحى دور ساختند؟ نفرين بر مردمى كه خويشتن را نيكو كار مى ‏پندارند در حاليكه تبهكار و فاسدند. فقبحاً للقول الجد، و الجد بعد اللعب و صدع القناة و خطل الاراء...
بر اين اساس فاطمه (س) ساكت نمى ‏نشيند، درهر راهى كه معقول باشد وارد مى ‏شود تا حق را برسرجاى خود قرار دهد و اگر توان چنان كارى نباشد لااقل فرياد خود را در گوش‏ها آشنا سازد كه آنان دريابند آنچه كه صورت مى‏ گيرد و واقع مى ‏شود كارى خلاف است .

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید