آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

تربیت حضرت فاطمه (س) تربیت الهی

س:چراتربیت حضرت فاطمه(س)تربیت الهی است؟

ج: او رابطه انس خود را با خداوند و عبادت و نيايش با تمام وجود را مرهون تربيت پيامبر (ص) است. در خانه ‏اى به دنيا آمد كه در آن شيوه پرستش پروردگار دائماً در صحنه نمايش بود. از خردسالى بانگ و نواى آسمانى تكبير را مى ‏شنيد، زمزمه‏ هاى مناجات مادر و پدر را استماع مى‏ كرد.
آنگاه كه مادر را از دست داد، پدرى مادر سان او را دربرگرفت و به رشد و تربيت او همت گماشت، همان پدرى كه ثلث آخر شب در حال احياء و عبادت بود و فاطمه (س) خردسال گاهى تماشا گر پدر در عبادت و زمانى همپاى پدر در عبادت مى‏ شد و طبيعى است در اين بيدارى و همگامى با خلوت شب و روح سحر انس و آشنایى يافت .
از سوى ديگر او توصيه‏ هاى پدر را به ياد داشت كه مى‏ فرمود. حلوا انفسكم الطاعة و البسوها قناع المخافة، و اجعلوا آخرتكم لا نفسكم و سعيكم لمستقركم 

طاعت خداى را برخود حلول دهيد، جامه خوف از خدا را بر خود بپوشانيد، و آخرت خود را براى وجودتان آماده سازيد و كوشش‏تان براى محل جاويد و مستقرتان باشد.
او درعبادت تا جایى به پيش مى ‏رود كه نوعى انقطاع از سوى الله براى او پديد مى‏ آيد و بينش او درواگذارى نفس به دست خداوند بينش كسى مى ‏شود كه خداى را طبيب و خود را بيمار مى ‏داند و صلاح خويش را دراين اقدام كه خود را كاملاً در اختيار طبيب قرار دهد نه درآنچه كه خود ميل و هوس دارد (يا عباد الله، انتم كالمرضى و رب العالمين كالطبيب فصلاح المرضى فيما يعلم الطبيب و تدبيره به، لا فيما يشتهيه المريض و يفرحه ألا فسلموا لله امره، تكونوا من الفائزين) .

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید