آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

کفویت در عبادت

س: کفویت حضرت زهرا(س) وعلی(ع) در چه بود؟

ج: او بعدها به خانه شوهر رفت و زندگى گرم و نمونه ‏اى را با اوآغاز كرد. نقطه اشتراك او با على (ع) بيش از آنكه كفويت در ازدواج خانوادگى و زناشویى باشد كفويت درعبادت بود. على (ع) آن مرد بي همتا در فناى فى‏الله به درجه اى رسيده بود كه مى ‏فرمود خدابى را كه نبينم عبادت نمى‏ كنم و فاطمه (س) در اين اوج‏ گيرى ازعلى (ع) فروتر نبود.
اين دو در حيات مشترك بيش از اينكه بكوشند سليقه‏ هاى زندگى را از نظر زرق و برق، دكور خانه، و مزه غذا و رنگ لباس و فرم آرايش و آسايش هماهنگ كنند، كوشيدند صرفاً بنده خدا باشند و بهترين كمك كار يكديگر در راه وصول به كمال و عبادت .
براساس اسنادى كه در دست است از على (ع) پرسيدند همسرت فاطمه (س) چگونه بود؟ گفته بود بهترين كمك كار من براى اطاعت خدا. و از فاطمه (س) پرسيدند شوهرت چگونه است؟ فرمود بهترين شوهر (در همين راه) 
آرى به هنگامى كه بين زن و شوهر وحدت فكرى و ايمانى باشد، و به هنگامى كه كفويت‏ها در چارچوب بندگى خداوند استوار گردد در آن صورت است كه خانه آدمى مسكن مى‏ شود و زمينه براى آرامش روان و احساس امنيت فراهم مى‏ آيد و آدمى درآن به اوج كمال مى ‏رسد اين مرد و زن در سايه همگامى و كفويت اعتقادى به درجه ‏اى رسيدند كه مصداق اين آيه شدند: رجال لا تلهيهم تجارة و لا بيع عن ذكر اله و هم مصداق آيه و ما خلقت و الجن والانس الا ليعبدون و آيه و ان اعبدو اله و اجتنبوا الطاغوت و آيه و سبحوه بكرة و اصيلاً  و سرانجام مصداق آيه عبد خالص خدا شدن و مورد خطاب خدا واقع گشتن كه يا ايتها النفس المطمئنة - ارجعى الى ربك راضية مرضية - فادخلى فى عبادى و ادخلى جنتى.
(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید