آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

مقام عبادی حضرت زهرا (س)

س:حضرت زهرا(س) درپیشگاه خدا چگونه مقامی دارد؟

ج: فاطمه (س) در مسير عبادت به درجه‏ اى مى‏ رسد كه حتى خود را فراموش و فانى فى الله مى‏ كند. جان خود را سپر محبت خدا قرار داده و حتى آن را در راه دين مايه مى‏ گذارد و مصداق اين سخن مى ‏شود كه جان خود را سپر دين قرار دهيد فاجعلوا انفسكم دون دينكم. 
در سير و سلوك و درمعرفت به درجه‏ اى مى ‏رسد كه جز خواست خدا خواستى ندارد و مشيت خود را همگام با مشيت الهى مى ‏سازد - و ما تشاوؤن الا ان يشاء الله رب العالمين. 
او از كسانى است كه از همه چيز گسسته و به خدا پيوسته است و طبيعى است كه خداى را بر چنين بنده‏ اى نظر باشد تا حدى كه علاوه بر نفوذ دادن امرش در جهان كون بر او مائده آسمانى نازل گرداند.
على (ع) از خانه بيرون مى ‏رود كه قرضى كند و غذایى براى اهل خانه تهيه ببيند - در بين راه مقداد را از خود پريشان‏تر مى يابد مبلغ قرض شده را به مقداد مى‏ دهد و به مسجد مى‏ رود. در مسجد، رسول خدا (ص) علاقه ‏اى پيدا مى‏ كند به خانه على (ع) رود و با هم راهى منزل مى ‏شوند درحضور فاطمه (س) غذایى فوق‏ العاده مهم مى ‏بينند و از او مى ‏پرسند از كجاست؟ فرمود هو من عندالله - از جانب خدا. و اين مقام فاطمه (س) و آبروى او را در بارگاه خداوند نشان مى ‏دهد.
تو نيز چون فاطمه (س) بنده خدا باش، بر تو هم مائده آسمان نازل خواهد شد و اين نكته‏ اى است كه مصداق‏هاى متعدد آن براى دنياى امروز نيز حضور پيدا كرده و خواهد كرد.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید