آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

روحیه مقاوم حضرت فاطمه(س)

س:چرا حضرت فاطمه(س)دارای روحیه ای مقاوم است؟

ج: فاطمه (س) را روحيه‏ اى مقاوم است. در برابر شدت بادهاى حوادث خود را نمى ‏بازد و نمى‏ لرزد. از شرايط سخت و نامطلوبى كه درجامعه پديد مى ‏آيد ناراحت ودر اضطراب نيست. ممكن است واقعه‏ هايى دل آدمى را بلرزاند و يا حادثه نامطلوبى او را تكان دهد. ولى مهم اين است كه آدمى در برابر چنان شرايط از جاى كنده شود .
خط فكرى روشنى دارد و هدفى روشنتر. مى‏ داند براى چه مبارزه مى‏ كند، براى چه درگيرى پديد مى‏ آورد و چرا وبه چه علتى خصم را به احتجاج و مخاصمه مى‏ طلبد. بدين‏سان آن روز و ساعتى كه به امرى اقدام مى‏ كند ازپىامد آن هم خبر دارد و بدين خاطر با تمام وجود در آن راه مى‏ ايستد و ميدان را خالى نمى‏ كند .
فاطمه (س) مى‏ داند كه مبارزه كردن كتك خوردن هم دارد، محروم شدن هم دارد، به بستر افتادن هم در آن وجود دارد. با قبول همه آنها و با به جان خريدن همه زجرها به چنان اقدامى مى ‏پردازد وطبيعى است كه در آن صورت صدمه‏ ها را بپذيرد و دم برنياورد .
شما كتك خوردن فاطمه (س) را شنيده ‏ايد، از ورم كردن بازويش اطلاع داريد، از شكستن پهلو و دنده‏ اش، از سقط فرزندش در آن فاجعه دردناك خبرداريد. و هم شنيده‏ ايد كه فاطمه (س) پس از آن واقعه به مسجد رفت و سخنان غرایى ايراد كرد. اما او حتى يك كلمه از درد پهلويش سخن نگفت، لحظه‏ اى درباره صدمات جسمى خود حرف نزد در حاليكه به فرموده امام صادق (ع) فاطمه (س) بر اثر آن ضربات و جراحات وارده از دنيا رفت.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید