آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

سازگاری حضرت فاطمه(س)

س:چرافاطمه(س)رازنی سازگار برشمرده اند؟

ج: فاطمه (س) دختر بزرگترين شخصيت جهان است. اگر بخواهد مى ‏تواند در بهترين شرايط زندگى كند، به ويژه كه ثروتمندان بزرگ و مالداران عظيم ازاو خواستگارى كرده و قول زندگى او را در قصرى نو بنياد كه به اسم او ساخته خواهد شد داده‏ اند ولى اوتابع و مطيع حق است به خواستگارى على (ع) پاسخ مثبت مى ‏دهد اگرچه على (ع) فقيرباشد.
او با على (ع) سازگار است. فقر ونادارى او را تحمل مى‏ كند، به تنها زيراندازى كه ازپوست گوسفند است قانع مى ‏شود. پوست گوسفندى كه روزها علوفه شتر را روى آن مى ‏ريختند كه حيوان ازآن استفاده كند و شبها پس از تميز كردن فرش بستر على (ع) و فاطمه (س) را تشكيل مى ‏داد.
او سازگار است با زندگى بسيار ساده‏ اى كه حتى بردر خانه آن پرده ‏اى نيست. و گاهى اتفاق مى ‏افتاد چند روزى در خانه‏ شان دودى براى پختن غذا بر نمى‏ خاست. خود گرسته مى ‏ماند واز آن مهم تر و دردناك ‏تر فرزندان خردسالش نيز گرسنه بودند و فاطمه (س) بايد آن‏ها را هم به نحوى آرام كند.
تازه روزى كه غذایى براى شا ن فراهم مى ‏شد از نوع نان جوين وگاهى گندم بود، نانى كه خورش نداشت و با آب و گاهى با نمك افطار مى‏ شد.
او با قناعت انس گرفته و با نادارى همدم است. مى‏ توانداز محل فدك براى خوراك و نان گوارایى فراهم آورد ولى ترجيح مى‏ دهد ازمحل پشم ريسى و گاهى كارمزد على (ع) مقدارى جو تهيه كرده، آن را با دستاس آرد كند و با روشن كردن تنور از آن نانى براى عزيزانش تهيه كند. و با چنين آب و نان و زندگى و نادارى، واجد اعتماد به نفس، پافشارى در راه حق، و روح همكارى است .

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید