آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

رمز و راز تحمل حضرت فاطمه (س)

س:رمزوراز صبر وتحمل فاطمه درچیست؟

ج: در صبر و تحمل فاطمه (س) رموزى است كه اساس آن را خواستارى بقاى اسلام تشكيل مى ‏دهد.او طبيبى الهى و درد آشناست اهل بصيرت وتشخيص است و مى‏ خواهد به صورتى عمل كند كه فتنه‏ اى ضد اسلام پا نگيرد، و زحمات پيامبر (ص)، وصحابه راستين او وشهيدان راه دين برباد نرود.
او خطرات ناشى از بى صبرى را مى ‏شناسد و بدين نظر سعى دارد دربلايا متحمل باشد وخواستار توان تحمل ازخداوند است؟ دردعاى فاطمه (س) مى‏ خوانيم: اللهم انّى اسئلك صبراً على بليتك... از تواى خداى بزرگ مى‏ خواهم كه شكيبایى دربلايايت را بمن عنايت فرمایى .و تلقى او را ازصبر وتحمل اين است كه آن نخستين گام درراه بندگى خداوند است، ومخصوصاً بايد با اخلاص همراه باشد و او اين درس را از پدر آموخته بود.
سفارش پيامبر (ص) هم در اين زمينه كه از پيش دراو بسيار مؤثر وكار ساز بود. پيامبر(ص) خود وضع آينده را براى فاطمه (س) وعلى (ع) تشريح كرده بود. و به او سفارش فرمود كه برخدا توكل كن، صبر كن، به همانگونه كه پدران تو ازپيامبران سلف ومادران تان و همسران آنها صبركردند: توكّلى على الله، و اصبرى كما صبر آباوك من الانبياء و امهاتهم و ازواجهم.
اينكه پيامبر(ص) فاطمه (س) را اين همه مى ‏بوسد و درحضور جمع اورا مورد ستايش قرار مى‏ دهد و اين همه احاديث و سخن ار درباره او مى‏ فرمايد از يك سو براى تحكيم موقعيت اوست و ازسوى ديگر دادن درس استقامت در مصائب و دشوارى‏ ها به فاطمه (س) و از جهت سوم اتمام حجت به شنوندگان .

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید