آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

نقش صبر حضرت فاطمه (س) در پیشرفت اسلام

س:نقش صبرحضرت فاطمه(س)دراسلام چه بود؟

ج: اينكه صبر و تحمل فاطمه (س) داراى چه نقش اثرى براسلام بود، امرى است كه نيازمند به بررسى عميق و فراترى است ولى آنچه كه در اين مختصر قابل ذكر است اين است كه صبر و تحمل فاطمه (س) عاملى براى دوام و ريشه‏ دارى اسلام بود. و وسيله‏ اى براى جلوگيرى از هم پاشيدگى راه و رسم اسلام اگر چه صبرى تلخ و تحملى جان فرسا بود .
اسلام نوپا درزمان وفات پيامبر (ص) در مرحله ‏اى از رشد و درحال جان گرفتن بود و اگر پس ازوفات شمشيرى كشيده مى ‏شد و يا برخوردى كاملاً جدى دربين گروهها و دسته جات پديد مى ‏آمد، بى‏ شك دشمنان از موقعيت خود دست بر نمى‏ داشتند و منافقان نيز با آنها هم عنان شده و بساط اسلام را از هم مى‏ پاشاندند و تحمل فاطمه (س) و خويشتندارى على (ع) جلوى اين فاجعه در حال تكوين را گرفت و راه را بر دشمن سد كرد .
هم چنين او با صبر و تحملش فرزندانى تربيت كرد كه هركدام وارث صفات و معنوياتى از پدر و مادر بودند. و در مواقع ضرور دندان بر جگر گذارده و نقش جانبدارى از اسلام را در پيش گرفتند. و حاصل چنان وضع و شرايطى قيام خونين حسين (ع)بود كه درست درموقع حساس و ضرورى بساط دشمن را برچيد و حقانيت خاندان پيامبر (ص) را علنى ساخت و در پى آن قيام‏هاى ديگر نشأت گرفته از آن .

(3 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید