آرشیو پرسش و پاسخ ها: اختلالات جنسی

راه تشخيص احتلام در بانوان

راه تشخيص مني و احتلام در زن چيست؟

همه مراجع (به جز بهجت، تبريزي و نوري): خروج ترشّحات زن، اگر در اوج شهوت (اوج لذت جنسي) باشد، حكم به جنابت آن مي‏شود و لازم نيست با جستن بيرون آيد و بدن سست شود و اگر بدون شهوت باشد، حكم به مني نمي‏شود؛ مگر آنكه از راه ديگري يقين كند مني است. (توضيح ‏المسائل مراجع، م 346؛ وحيد، توضيح‏ المسائل، م 352 ؛ سيستاني، تعليقات علي العروة، ج 1، غسل الجنابة، الاول ؛ خامنه‌‏اي، اجوبةالاستفتاءات، س 171؛ صافي، هدايةالعباد، ج 1، م 175.)

آية اللَّه بهجت: خروج ترشّحات زن، اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسي) باشد و با جستن بيرون آيد، حكم به مني مي‏شود و اگر هيچ يك از دو علامت و يا يكي از آنها را نداشت، حكم به مني نمي‏شود؛ مگر آنكه از راه ديگري يقين كند مني است. (بهجت، توضيح ‏المسائل مراجع، م 346.)
آيات عظام تبريزي و نوري: خروج ترشحات زن اگر همراه با شهوت خاصي (اوج لذت جنسي) باشد و بدن پس از آن سست شود، حكم به مني مي‏شود و اگر هيچ يك از دو نشانه يا يكي از آنها را نداشت، حكم به مني نمي ‏شود؛ مگر آنكه از راه ديگري يقين كند، مني است. (تبريزي، استفتاءات، س 248.)
(31 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید