آرشیو پرسش و پاسخ ها: روابط نامشروع

چرا رابطه جنسی در ایران برای زنها ممنوع است؟

پرسشچرا رابطه جنسی در ایران واقعا برای زنها ممنوع است؟ زنها باید سنگباران، اعدام و از اجتماع طرد شوند در صورتی که اینها ارمغان مردهاست. پس با مردها چکار می کنید؟

پاسخ

الف:از نظر اسلام مسائل جنسی مرد و زن یک واقعیت و از نعمت های بزرگ الهی است که باید در مسیر صحیح هدایت شود.  اسلام روابط جنسی سالم بین زن و مرد را به شکل ازدواج شرعی پذیرفته و حتی در بعضی از موارد واجب دانسته است و حرکت در این راستا را ارزشمند قلمداد کرده مثلا در متون دینی از ازدواج بعنوان حفظ نیمی از ایمان تعبیر آورده شده است.

و در مقابل روابطی که در این چارچوب و بر این اساس نباشد، به خاطر مفاسدی که بر آن بار بوده است مورد پذیرش قرار نگرفته و ممنوع شده است و برای کسانی که در خارج از محدوده ازدواج شرعی مرتکب اعمال ممنوع شوند مجازات هایی تعیین کرده است.

ب: مجازات رجم (سنگسار)اختصاصی به زنها ندارد و برای مردان هم وجود دارد و از این جهت فرقی بین زن و مرد وجود ندارد. وانگهی چرا شما زنا را ارمغان مردها می دانید و نقش زن را نادیده می گیرید و یا کم رنگ تلقی می کنید، ای بسا در مواردی عشوه گری و طنازی و ... زن باعث شده که مرد به دام این گناه بزرگ گرفتار آید و اگر نبود فتنه انگیزی زن، مرد خودبخود بدان وادی کشانده نمی شد.