آرشیو پرسش و پاسخ ها: عقد دائم و موقت

ازدواج بدون اذن پدر

 

سوال: من یک دختر افغانی فاقد شناسنامه و دارای پاسپورت قانونی در ایران اقامت میکنم بالای ۱۸ سال هستم و چندسالی است با یک پسر ایرانی قصد ازدواج دارم ولی خانواده ها به دلایل مسخره ای تن به این ازدواج نمیدهند شرایط تا حدی حاد است که پدرم بدون حتی یک هزار تومانی من را از خانه بیرون انداخت و مادرم که ایرانی است حاضر به شهادت است میتوانم بدون اذن این پدر که مرا به حال خودم رها کرده با این اقا ازدواج کنم اگر میتوانم از کجا شروع کنم؟

جواب:دراسلام اذن پدر برای ازدواج دختر باکره شرط صحت است ولی باشرایطی که گفتید و شما را ازخانه بیرون کرده میتوانید بدون اذن پدر ازدواج کنید البته برای گرفتن شناسنامه ازطریق قانونی حتما اقدام کنید با مادرتان به سفارت افغانستان بروید و ماجرا را بگویید تا به تو شناسنامه و مدارک قانونی بدهند وگرنه بعدا هم با مشکل برخورد میکنید ولی حتما سعی کنید رضایت پدر و مادر را بدست آورید از طریق مادر رابطه خودت را با خانواده ات حفظ کن



(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید