آرشیو پرسش و پاسخ ها: تزکیه نفس

توبه

 

سوال:جوان هجده ساله ای که ازچهارده سالگی مبتلا به خودارضایی بوده ودراین سن موفق به ترک ان شده کیفیت توبه وبخشیده شدن وباک شدن کامل ان چگونه است وچطورمیتواندبه طهارت باطن برسد وبرای جبران اثرات ان بایدچه کند؟توصیه شماچیست؟

جواب:دوست عزیز باید بشما تبریک گفت که به ترک این گناه موفق شدید و خداراشکر کن که شما را در این عزم یاری کرد
دوست عزیز توبه یعنی همین که شما متوجه بدبودن کاری شدی و ترک کردی یعنی بازگشت به دوران قبل از گناه و همینکه مصمم بودی و با اراده خود را نجات دادی همان توبه است و از خدا برای ادامه این وضعیت یاری بخواه و برای درامان ماندن از این وسوسه شیطانی اگر توان و امکان ازدواج داری ازدواج کن یا حداقل دختری از بستگان را انتخاب و نامزد کن تا دوباره وسوسه گناه بسراغت نیاید واگر هم امکان ازدواج مهیا نیست از هرعاملی که تحریک کننده بگناه باشد دوری کن مثل دیدن عکسها و فیلمهای مستهجن و انحرافی وتماس و معاشرت با دختران و دوستی با دختران در فضای اینترنت و شبکه های مجازی و.... تمسک به عبادت و افزایش روح معنویت در خودتان ، روزی حداقل یک صفحه قرآن بخوان و بعضی روزها را روزه بگیر و خواندن نماز در اول وقت ، دائم الوضو بودن کمک خوبی است درطهارت نفس و پاکی جسم و جان و قلب و روح ، پرکردن اوقات بیکاری درشبانه روز با مطالعه کتاب های دینی و آموزشی و مفید ، رفت وآمد با دوستان مومن و متدین ، عضویت در پایگاه بسیج و رفت وآمد در مسجد و مجالس مذهبی و....



(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید