آرشیو پرسش و پاسخ ها: عقد دائم و موقت

عقد موقت

 

سوال: دختری ۲۳ ساله هستم مدت ۶ ماهه که بدون محرمیت نامزد هستم و حدودا یک ماهه دیگه تاریخ عقد دائمم‌هست ولی خونواده م با صیغه ی موقت تو این فاصله زمانی مخالف هستن و با توجه به ماه رمضان من و نامزدم تصمیم گرفتیم برای اینکه به گناهی دچار نشیم خودمون بدون اطلاع اعضای خانواده صیغه ی محرمیت رو اجرا کنیم.میخواستم ببینم با توجه به اینکه من یک ماه دیگه عقدم هست این صیغه درسته؟و اینکه وقتی دختر و پسری برای دور شدن از گناه اینکار رو انجام میدن باز هم اجازه ی پدر شرطه؟
جواب: صیغه عقد چه موقت چه دائم بدون اجازه پدر باطل است و درست نیست شما ونامزدتان تا عقد شرعی نکردید اصلا جایز نیست با هم تنها بشوید و صبر کنید ممکن است اگر عقد کنید ورابطه جنسی برقرار کنید بعدا مانعی پیش بیاد و اختلاف درست بشه و ازدواج محقق نشود(مثلا خونتون بهم سازگار نباشه و....) و مانعی ایجاد شود وشما با رابطه با نامزد خود آبروی خود و اسباب ناراحتی هردوخانواده را فراهم کنید پس بشما توصیه میکنم تقوارا رعایت کنید و باهم تنها نشوید که تحریک و وسوسه گردید وحتی جایزنیست یکدیگر را لمس و یا حرفهای خصوصی بزنید شما نامحرم هستید و اصلا فریب وسوسه شیطان را نخورید



(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید