آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ انبیاء

مدت حكومت حضرت سليمان

مدت حكومت حضرت سليمان چند سال بود و به چه طريق از دنيا رفت؟

مدت حكومت حضرت سليمان چهل سال بود و نحوه از دنيا رفتن وي بدين صورت بود كه روزي بر بلندترين جاي قصرش بالا رفت و ايستاد و بر عصاي خود تكيه كرد و به ‏سوي مملكت خود نظر مي‌‏كرد و براي آنچه خدا به وي عطا كرده بود، خرسند بود. ناگاه جوان خوشرويي وارد قصر شد، چون او را ديد گفت: چه كسي تو را داخل اين قصر راه داد؟ امروز مي‏خواستم تنها باشم، با اجازه چه كسي وارد شدي؟
     گفت: من ملك الموتم!
     سليمان پرسيد: براي چه كار آمده‏اي؟
     گفت: آمده‌‏ام كه روح تو را قبض كنم!
     گفت: بيا و آنچه مأمور شده‌‏اي انجام بده كه امروز مي‌‏خواستم روز شادي من باشد و خدا نخواست كه شادي من در غير لقاي فرح ‏افزاي او باشد.
     چون از دنيا رفت، مدت‏ها بر عصا تكيه زده و مردم به او نظر مي‌‏كردند و چون مدت طولاني شد و آب و غذا و خواب نداشت، مردم به اختلاف افتادند. بعضي او را خدا و بعضي ساحر خواندند و برخي گفتند كه او بنده و پيامبر خداست. تا آنكه خداوند موريانه‏اي را مأمور كرد تا عصاي او را از درون بخورد و تهي سازد. پس از آنكه عصا شكست، آن حضرت افتاد و همگان فهميدند كه سليمان از دنيا رفته است.
مجلسي، حيوة القلوب تاريخ پيامبران، ج 2 (قم: انتشارات سرور، 1375) ص 1006 ـ 1009.
(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید