آرشیو پرسش و پاسخ ها: ماهواره

استفاده از ماهواره برای گوش کردن به قرآن

سؤال: استفاده از آنتن ماهواره‌اي براي آگاهي از برنامه‌هاي علمي يا قرآني و مانند آن که از ماهواره توسط دولت‌هاي غربي يا کشورهاي مجاور خليج فارس و غير آنها پخش مي‌شوند چه حکمي دارد؟

جواب: استفاده از اين دستگاه براي ديدن و شنيدن برنامه‌هاي علمي يا قرآني و مانند آن، هرچند في‌نفسه مانعي ندارد، ولي به دليل اينکه برنامه‌هاي آن از طريق ماهواره توسط دولت‌هاي غربي و بيشتر کشورهاي همسايه پخش مي‌شوند، غالباً دربردارندة آموزش افکار گمراه‌کننده و تحريف حقايق و همچنين برنامه‌هاي لهو و فساد هستند و حتّي مشاهدة برنامه‌هاي علمي يا قرآن از طريق آنها موجب وقوع در فساد و ارتکاب حرام مي‌شود؛ بنابراين، شرعاً استفاده از آنتن‌هاي مذکور براي ديدن آن برنامه‌ها حرام است، مگر آنکه برنامه‌هاي مفيد علمي يا قرآني محض باشند و مشاهدة آنها مستلزم هيچ فساد يا ابتلا به عمل حرامي نباشد، البته اگر قانوني باشد بايد مراعات شود. (همان، س 1216)

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید