آرشیو پرسش و پاسخ ها: ماهواره

تماشای برنامه های اجتماعی ماهوار

سؤال: تلويزيون‌ها يا کانال‌هاي پخش مستقيم ماهواره‌اي يک‌سلسله برنامه‌هاي اجتماعي را به نمايش مي‌گذارند که بيانگر مسائل اجتماعي جامعه غربي است و به ترويج افکار فاسدي از قبيل تشويق به اختلاط زن و مرد و ترويج روابط نامشروع مي‌پردازند؛ به‌طوري که اين برنامه‌ها بعضي از مؤمنان را نيز تحت تأثير قرار داده است، ديدن آنها براي کسي که احتمال أثرپذيري او مي‌رود، چه حکمي دارد؟ آيا اين حکم دربارة کسي که آن برنامه‌ها را به قصد نقد و بيان نکات منفي آنها و نصيحت مردم به نديدن آنها مي‌بيند، تفاوت دارد؟

جواب: نگاه به اين برنامه‌ها اگر از روي لذت باشد. يا خوف أثرپذيري و فساد وجود داشته باشد، جايز نيست؛ ولي مشاهده به قصد نقد و آگاه کردن مردم از خطرها و نکات منفي آنها براي کسي که اهليت آن را دارد و مطمئن است که از آن برنامه‌ها أثر نمي پذيرد و به فساد نمي‌افتد، اشکال ندارد؛ البته اگر مقرراتي باشد بايد رعايت شود. (همان، س 1198)

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید