آرشیو پرسش و پاسخ ها: روابط

دوستی زن و مرد نا محرم

سوال:آیا دوستی زن با مرد نامحرم بدون رابطه ودر حد تلفن وپیامک خیانت محسوب می‌شود وقانون مجازات برای آن در نظر گرفته است؟

جواب:مي‌توان گفت: رابطهِ نامشروع به معنی اعم خود عبارت است از برقراري ارتباط و مراوده بين دو جنس مخالف خارج از معيارهاي متعارف شرعي به صور مختلف، خواه در قالب پيوندهاي عاطفي منجر به ارتباط دوستانه و خواه در سطح پيشرفتهِ جسمي و جنسي بدون وجود علقهِ زوجيت.
بنابراين ارتباط نامشروع هم ارتباطات لفظي را مي‌تواند دربر گيرد و هم ارتباطات جنسي و جسمي را.
در شرع مقدس اسلام این جرم در 2 قسمت زنا و رابطه نامشروع (به معنی اخص) تعریف شده است. یك قسمت از این مجازات(رابطه جنسی منجر به زنا) مشمول حد(سنگسار و اعدام) است كه از سوی خدا تعیین و در دین اسلام هم مشخص شده است و یك قسمت از این مجازات(رابطه عاشقانه وعاطفی) هم موجب تعزیر می‌شود. تعزیر هم مجازاتی است كه تعیین آن به اختیار حاكم است و تفاوت آن با مجازات در این است كه حد را خدا از طریق پیامبر خود برای ما مشخص كرده است و در آن هم جرم و هم مجازات مشخص است.

زنا از نظر قانون
زنا يكي از شنيع‌ترين اعمالي است كه انسان مرتكب آن مي‎شود. نويسندگان قانون مجازات اسلامي با عنايت به فقه شيعه و توجه به سنت‌هاي مذهبي موجود فرض‌هاي مختلف زنا را بيان كرده و شديدترين مجازات‌ها را براي موارد آن داشته‌اند. زنای محصنه، زنای به عنف و زنای غیرمحصنه مواردی است كه انواع و اقسام آن در دین اسلام پیش‌بینی و شرح داده شده و مجازات آن نیز كاملا مشخص است.
در كتاب دوم از باب اول قانون مجازات اسلامی‌ راه‌های اثبات این جرم و انواع آن مشخص شده است.
در ماده 63 قانون مجازات اسلامی‌ در تعریف جرم زنا آمده است: «جماع مرد با زني كه بر او ذاتاً حرام است اگر چه در دبر باشد».


(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید