آرشیو پرسش و پاسخ ها: اصطلاحات فقهی

علائم خروج منی

شخصي كه هنگام ادرار بدنش سست مي شود گاهي هم با شهوت بيرون مي آيد آيا بايد پس از هر ادرار غسل كند و آيا مي شود بنحوي با يك غسل 17 ركعت نماز خواند؟

غير از بول و منى رطوبت‏هاى ديگرى، چون مذى وذى و ودى از انسان خارج مى‏گردد كه پاك هستند و نياز به غسل ندارند. و اما منى سه علامت دارد: (همراه با شهوت است) (با خروج آن بدن سست مى‏شود) و (با جستن خارج مى‏شود) به نظر حضرت امام(ره) اگر هر يك از اين علايم در فرد سالم مفقود باشد حكم منى جارى نيست. به هر حال اگر علامت‏هاى ياد شده وجود نداشت و يقين به منى بودن نباشد غسل كردن لازم نيست ولى اگر شخص مزبور يقين به منى بودن رطوبت خارج شده دارد غسل واجب مى شود. و اما اين كه آيا مى شود با يك غسل نماز خواند بله مى‏شود به اين نحو كه مثلا كسى هنگام صبح غسل كند و تا شب كارى كه غسل يا وضو را باطل مى‏كند انجام ندهد لذابراى نمازهايش همان غسل كفايت مى كند.
(13 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید